Dramatiske situationer som denne er med til at skabe spændingen, men er også set før. Det er der et par ting i denne film som er, men nyskabelsen – og karakteristisk for Shyamalans film – er at det her ses indefra hos én familie. Det paranormale og overjordiske bliver derved bragt ned i menneskehøjde – og uden at tabe pusten. Spændingen er i højtryk hele filmen igennem.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-vassago 21 år siden

Hmmm, jeg tvivler paa at Ford paa nogen maade "forsoeger" at blive i branchen, eller nogensinde har vaeret ude af selvsamme.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#12 filmz-Munk 21 år siden


Han kommer iværtfald igen i Indy 4
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets."
- Steve Carell
Gravatar

#13 filmz-Darkxs 16 år siden

Hmm... Jeg må sige at den klasiske historie om UFO'er og rumvæsner der pludselig lusker rundt i natten ved en går, følger historien meget godt op med. Og det er da også andledningen til en perfekt gyser/science fiction film, men den er nu ikke så uhyggelig som den kunne havde været, og jeg må sige det første jeg tænkte da jeg så Den "grønne mand"/Rumvæsen var: Hold op de må havde haft et lavt budget til denne film. (Der til en børnefødselsdag hvor den kommer ud af busken) Men jeg tror det er meningen den skal være lidt utydelig, for jeg syntes det er da godt nok først til sidst (Der hvor broderen (Har glemt hans navn) smadre rumvæsnet med en kølle)at man ser den tydeligt og så er den da meget godt lavet. Det mest uhyggelige/skræmmende er der hvor de leder efter en udgang fra kælderen, og man ser rumvæsnets hånd der griber fat om hovdet på drengen. (Denne film er bestemt værd at se!)
Gravatar

#14 El vez 16 år siden

Jeg mener da både at videoen til børnefødselsdagen, det meget korte glimt man får af en fod om natten i majsmarken og det klip du nævner hvor en alien griber ind gennem gitteret til kælderen alle er ekstremt effektive midler, gjort med meget lidt, og netop vidner om Shyamalans fantastiske evne som stemningsskaber.

Genså filmen forleden og den er stadig glimrende. Ikke hans bedste, men langt over metervarerne der spyttes ud af hollywood både hvad gælder gysere og science fiction.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#15 Åkepool 16 år siden

Hvor vildt, at en tråd der har ligget stille i 5 år, pludselig bliver taget op idag :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#16 filmz-Liou 16 år siden

#14 -

Enig... synes absolut heler ikke den på nogen måde er dårlig lavet, bevars jeg har set flottere film men mindre kan gøre det og stemning det har den. Den er ikke ligefrem uhyggelig men så igen... jeg er rimelig kræsen og der skal en del til før jeg skider en marsmand.
Gravatar

#17 filmz-Liou 16 år siden

#15 -

Ja det skal man passe på med... det fik jeg en del tæv for... eller var det fordi jeg lyn anmeldte 20 forskelige film samme dag? nå pyt det ser ud til jeg er blevet tilgivet.
Gravatar

#18 El vez 16 år siden

#17
Grunden til brokkeriet skyldes at mange (især nyere) brugere hopper ind på en masse anmeldelsestråde for at skrive "Fed film, 5/6" eller "Johnny Depp er baar ZÅ lækker!!1", uden yderligere begrundelse eller sammenhæng, så når en hyppig bruger ser en potentiel favoritdiskussion dukke op på listen igen med sådan et indlæg, er det nemt at blive vrissen :)

Så længe der bliver argumenteret godt eller tilført til tråden, som her, bliver det som regel ikke taget ilde op.

Og velkommen til iøvrigt :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#19 El vez 16 år siden

- Spoilers ahead -

I relation til videoen fra børnefødselsdagen blev den jo (har glemt sammenhængen) sammenlignet med den klassiske [url= video[/url], hvilket er godt set - den har helt samme spooky feel og bevægelserne minder også meget om hinanden, så det kunne godt være det har været en af Shyamalans inspirationskilder.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#20 chandler75 16 år siden

# 19 Jeg er ret sikker på, at Shyamalan på ekstramaterialet fortæller, at det netop er tilfældet - og at det faktisk er en meget bevist homage til Bigfoot-videon.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: