“Sin City” var banebrydende i sin stil med sin fandenivoldske fuck dig-attitude. Den er væk eller i hvert fald slidt og knap så frisk her ni år efter. Men “A Dame to Kill For” skal have den ros, at den gav mig lyst til at spole tiden tilbage til dengang igen. Til dengang hvor Mickey Rourke tævede kannibalen Frodo sort og hvid til tonerne af endnu en skarp voice-over.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Jack Slater 9 år siden

Når man tænker over det, var det vel forventeligt, men man har det jo med at bilde sig selv ind at den ekstra ventetid betyder kvalitet (Duke Nukem Forever anyone)

Tror at anmelderen rammer meget godt når vedkommende nævner at overraskelsen er væk og dermed en alt andet lige mindre oplevelse.

Nøjagtigt det samme skete med Jurrasic Park vs. The Lost World
Gravatar

#2 Jolkro 9 år siden

Denne anmeldelse rammer plet, jeg er fuldstændig enig.
Meget ærgerligt, syntes ellers den første trailer virkede så lovende.
Men som også bliver nævnt er der stadigvæk nogle cool replikker, og nogle af de visuelle effekter virker også rigtig godt.
Som fan syntes jeg sagtens disse vellykkede scener samlet kan retfærdiggøre en biografbillet.
Gravatar

#3 X&O 9 år siden

Jack Slater (1) skrev:
Når man tænker over det, var det vel forventeligt...


Det er også min tanke. De skulle have lavet den et år eller to efter originalen, så havde de fået meget mere ud af det.
Gravatar

#4 qel-droma 9 år siden

Anmeldelsen er spot on. Syntes nu at ondskaben er til at føle, men den er mere almindelig og knapt så sygelig som i den første film. Bør dog samtidig også siges at flere (men ikke alle) af historierne slutter med et anti-klimaks, hvilket jo heller ikke ligefrem lever op til den første film. Især kapitlet om Nancy, som desværre ikke fungerede i hendes nye hævner-attitude, trækker ned i forhold til forløsningen til sidst. Kapitlet om Dwight er klart det bedst fungerende set i en helhed, så titlen er meget velvalgt - det er ganske enkelt den historie, som der er mest kød på selvom de øvrige bestemt også havde potentialet.
Are you not entertained!?!
Gravatar

#5 Mikkel Abel 9 år siden

Hvordan er Levitt?
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#6 sickchild 9 år siden

Jeg var rigtig godt underholdt. Men ikke lige så god som 1'eren, til gengæld er denne film virkelig fed i 3D, er ellers ikke stor fan af 3D.
Gravatar

#7 qel-droma 9 år siden

#5 Levitt gør det glimrende som altid - hans karakter stræber efter at være cool men han formår det ikke altid, hvilket dog virker helt bevidst. Jeg havde intet at udsætte på hans præstation. Hans karakter virker fint nyanceret, selvom det aldrig bliver et rigtigt menneske, men alle er jo ærketyper i denne historie. Style over Substance uden at man undskylder for det (eller behøver at gøre det).

#6 Jeg følte at 3D faktisk tog lidt fra denne film, hvor jeg ellers normalt er til 3D. Netop det at billedstillen er så meget tegneserie-agtig, gjorde for mig at jeg hellere ville have set den i 2D og dermed styrke oplevelsen af at se på et tegneserie-panel i bevægelse - men smag og behag og alt det der.
Are you not entertained!?!

Skriv ny kommentar: