Hvis “Sinbad” er et forsøg fra Dreamworks’ side på at sætte Disney kniven på struben, så slår det meget fejl. “Sinbad” er rent visuelt helt på samme høje kvalitetsniveau som enhver anden Disney film, men de formår ikke at begejstre på helt samme måde. En af punkterne i Disneys globale succesopskrift er de musikalske indslag, der fylder en del i deres film, og som er med til at tryllebinde publikum. Den del er desværre ikke at finde i Sinbad. Dermed ikke sagt at den musikalske del af lydsiden ikke er god, det er det bestemt – et flot og passende score af Harry Gregson-Williams – men en sang eller to ville efter min mening også have været på sin plads (især når målgruppen er børn).

“Sinbad” er ikke en unik filmoplevelse. Den er på ingen måder speciel eller interessant, og meget af det minder om ting der er set før. Det kombineret med en lydside der efter min mening kunne have været meget bedre. Generelt er jeg stor modstander af at ‘dubbe’ film (især hvis man ikke engang kan vælge) – det præger også karakteren, og især fordi det denne gang er exceptionelt dårligt. Den vipper til et tre-tal, men den dårlige lydoplevelse og dens problemer med at finde mit indre barn, presser den ned på et sørgeligt to-tal. Vil man have sørøver og eventyrfilm, bør man vente på den kommende “Pirates of the Caribbean” – og så i stedet leje “Sinbad” når den engang udkommer på DVD (så kan man også se den med original sproget).

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

Var den ikke tilgængelig på engelsk? Det skal film da være, hvis de er blevet dubbet.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#2 Spanner 20 år siden

Den er godt nok rasende ringe. Hvorfor den er taget fra en persisk setting til en overvejende græsk setting er over min forstand.

Den engelske tale var også skuffende da jeg så den. Jeg havde ventet mig noget mere af den gode hr Pitt
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#3 filmz-Storm 20 år siden

Jeg vil så være lidt anderledes i mening, jeg syntes denne tegnefilm rent underholdningsmæssigt var kanon. Der var massere af gode elementer i det, og selvom den ikke forholder sig korrekt i forhold til de gamle eventyr omkring Sinbad, så syntes jeg stadig at denne tegnefilm levere alt hvad jeg havde håbet på.
Gravatar

#4 filmz-loonie 20 år siden

Jeg er også uenig i vurderingen. Jeg mener at filmen netop leverer underholdning til alle aldre. Jeg syntes den var ret ok og det syntes mine to unger på hhv. 5 og 10 år også. Jeg betragter det som fordel at der ikke er de lange musik/dansestykker som præger mange Disney film. Der er underholdning og action stort set hele vejen. Senere på ugen stod den på Pirates of the Caribbien. Mere eller mindre den samme suppe, men også prima popcorn underholdning.
_________________________________________
I may be wrong, but I doubt it

Skriv ny kommentar: