“Skæbne sporet” ligner noget, der kunne været blevet en fin, lille film. Desværre ødelægges det indtryk af lommefilosofi, elendigt skuespil og et – langt hen ad vejen – udramatisk handlingsforløb. Skulle man alligevel føle sig tiltrukket, er filmens audiovisuelle sider kigget værd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Slettet Bruger [3316783955] 16 år siden

Nøj, det er da godt nok skidt at have en dansk titel med så tydelig en grammatisk fejl.
Gravatar

#2 chandler75 16 år siden

Ja, det skurrer i øjnene.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 lagoni 16 år siden

Er der i filmen en grund til den fejl..?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#4 chandler75 16 år siden

# 3 Uden at have set filmen, kan jeg med ret stor sikkerhed sige: nej, sandsynligvis ikke. Især ikke taget i betragtning af, at dens engelske titel er "The Trail".

Den er bare endnu et eksempel på den danske (og også engelske) tendens, hvor titler ikke tager højde for grammatik. Men det er da vel altid noget, at den ikke hedder "Skæbne Sporet"...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 The Insider 16 år siden

Hvis den bare havde hedet "Destiny Tracked" på engelsk, havde alt været okay :-)
War. War never changes.
Gravatar

#6 chandler75 16 år siden

Præcis :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#7 mar16 16 år siden

er der en grammatisk fejl i titlen? hvor?
Gravatar

#8 The Insider 16 år siden

Det skal være ét ord. På dansk sammensætter vi ordene langt, langt oftere end man gør på engelsk, hvor det er normal praksis at dele dem op.
War. War never changes.
Gravatar

#9 chandler75 16 år siden

Ja, enten det eller med bindestreg.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: