Scanbox har lavet en flot udgivelse af “Sky Captain and the World of Tomorrow” med en meget overbevisende billed- og lydside, hvilket er et must, når det som i dette tilfælde kniber med indholdet i filmen. Der er imidlertid også frustrerende aspekter ved dvd’en, herunder en række filmtrailere og reklamer for bl.a. Ekstra Bladet, som vises inden menuen på disc 1 starter op. Man kan dog springe dem over ved at trykke på ‘menu’ knappen på sin fjernbetjening.

Derudover er det ikke muligt at fravælge undertekster på selve filmen, hvilket er en af de mest oldnordiske og uhensigtsmæssige brugerbegrænsninger, man kan udtænke. Problemet bliver kun større af, at filmen i passager også er tekstet med fast integrerede engelske tekster, som pludselig står oven i de danske. Sådan noget hører ingen steder hjemme.

Under stregen er det teknikken og det udmærkede ekstramateriale, som dog gør denne dvd til en relativ attraktiv investering.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 pulse83 19 år siden

Ganske dårlig film, syntes jeg. Skuespillet smålugter, rytmen mangler, historien er kedelig, humoren er klichéfyldt og CGI'en STINKER!!! Noget af CGI'en er simpelt hen så dårlig, så jeg sad og kom i tvivl om det var med vilje at de havde lavet den så gennemskuelig. Faktisk er det eneste gode ved filmen den lækre, mørke 30'er stil. Thumbs down.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#12 Outbound Sith 19 år siden

Tsk, tsk, tsk... Jeg føler virkelig med jer, folkens. Hvis bare I kunne se det geniale i den her film... Men ak...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#13 filmz-yoshimura 19 år siden

#12 Jeg kan godt se det geniale ved IDEEN bag filmen, men jeg synes ikke, resultatet er så overbevisende, som det kunne have været med f.eks. en bedre historie. CGI'en generer mig ikke, skuespillet er ikke helt i top (eller også er det, fordi jeg ikke bryder mig om den retro-stil, de har som rettesnor), og så er historien som sagt noget tyndbenet.

Den kunne have været rigtig god, men jeg synes ikke, den lever op til forventningerne.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#14 filmz-Bruce 19 år siden

#12 Det er tanken der tæller :) Men personligt er jeg nu godt tilfreds med kvaliteten af min dømmekraft :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#15 putandtake 19 år siden

RETTELSE:
a) Hvis man trykker "menu" så kan man springe alle reklamer og trailers over på én gang. Dette står også på skærmen!
Gravatar

#16 Hasselguff 19 år siden

#15 - Takker. Den havde jeg ikke selv set. Det ryger lige med i anmeldelsen. :)
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#17 filmz-Bruce 19 år siden

Synes dog det er helt kanon at Scanbox er begyndt at udsende egne DVD'ere. De gjorde et fint arbejde med Boondock Saints og Ninth Gate. Håber bare de falder over noget guld :)
Gravatar

#18 Hasselguff 19 år siden

'Danser med ulve' var også en fortrinlig dvd - måske deres bedste hidtil.
Gravatar

#19 filmz-Bruce 19 år siden

#18 Den har jeg ikke set, har den koreanske istedet. Er den bedre?
Gravatar

#20 Hasselguff 19 år siden

#19 - Jeg kender kun til den danske 3-disc, men jeg tror da umiddelbart, den koreanske er den mest lækre. :)

Skriv ny kommentar: