Scanbox har lavet en flot udgivelse af “Sky Captain and the World of Tomorrow” med en meget overbevisende billed- og lydside, hvilket er et must, når det som i dette tilfælde kniber med indholdet i filmen. Der er imidlertid også frustrerende aspekter ved dvd’en, herunder en række filmtrailere og reklamer for bl.a. Ekstra Bladet, som vises inden menuen på disc 1 starter op. Man kan dog springe dem over ved at trykke på ‘menu’ knappen på sin fjernbetjening.

Derudover er det ikke muligt at fravælge undertekster på selve filmen, hvilket er en af de mest oldnordiske og uhensigtsmæssige brugerbegrænsninger, man kan udtænke. Problemet bliver kun større af, at filmen i passager også er tekstet med fast integrerede engelske tekster, som pludselig står oven i de danske. Sådan noget hører ingen steder hjemme.

Under stregen er det teknikken og det udmærkede ekstramateriale, som dog gør denne dvd til en relativ attraktiv investering.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 putandtake 19 år siden

"Under stregen er det teknikken og det udmærkede ekstramateriale... " - hvilket på dansk betyder?
Gravatar

#2 armadillo 19 år siden

Givet, filmen har et rigtig lækkert visuelt udtryk, men desværre formår handlingen og karaktererne ikke at suge én helt ind i universet. For mig ender filmen med at være en sjov lille perle, som dog kun glimter på afstand.
Gravatar

#3 filmz-712 19 år siden

#1 - Under sammenlægningsstregen af karaktergivningen, altså Video, Audio og Ekstramateriale trak denne dvdudgivelse op.
Gravatar

#4 davenport 19 år siden

Den bliver svær at sælge til mig, når der er faste undertekster, dog lyder det DTS-spor meget tiltrækkende på en lydnørd som mig..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#5 Nikmi 19 år siden

Ved godt at mange nok vil hakke mig ned men jeg kan ikke lide den film. Jeg synes stadig det er for tideligt i den tekniske udvikling af computer grafik til og lave DEN slags film hvor alt er lavet på computer ud over skuespillerne selv :S. på den anden side kan godt lide starwars :P måske er det bare lige den her film jeg har et problem med :D
Gravatar

#6 filmz-WSTE_M 19 år siden

Desværre, men jeg kan altså ikke tage denne anmeldelse seriøst.
Der er reklamer inden filmen, og der er tvungne undertekster, og så for den alligevel 4/6 ???

En DVD (ligesom alt andet) bør ikke anmeldes som enkeltstående, men i sammenligning, for eksempel R1, R2 UK, osv osv.

---
Jeg regner da ikke med at der er nogen der i den grad er filmsdistributørernes bitches og derfor tager alt hvad der kommer på R2DK for gode varer vel ?
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout,
descend on us all this day, and for evermore.
Gravatar

#7 filmz-Bruce 19 år siden

Flotte billeder, flot lyd. Nu skal instruktøren bare lære at lave film!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 LaPPe 19 år siden

Jeg synes selve billedet er alt for mørkt!
Andre med samme mening?
Gravatar

#9 Hasselguff 19 år siden

#3 - Præcis. Billede, lyd og særligt ekstramaterialet (dokumentaren) får tilsammen presset den samlede karakter op på fire pinde.

#6 - Reklamer og påtvunge undertekster er uden tvivl irriterende men ikke altafgørende for oplevelsen af filmen og dvd'en. De fleste af dem, der køber den danske "Sky Captain" dvd vil også være tilbøjelige til at se filmen med danske undertekster, hvorfor problemet i praksis er begrænset - dog stadig frustrerende. Det er snarere princippet i et fjerne brugerfeatures, som burde være obligatoriske, der er problematisk. Hvad angår reklamerne kan de, som jeg også har påpeget, springes over. Den dag hvor jeg tvinges til at se fem minutters reklamer inden jeg kan komme i kontakt med dvd-menuen, vil det helt sikkert veje tungere i kritikken.

#8 - Billedet er i nogle passager (særligt i starten) mørkt, og det er hensigten. Hele filmen er generel noget mat at se på, men ellers kan man på skiven sagtens se, hvad der sker i de sekvenser, som ikke er hyldet i dybe skygger.

Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#10 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

# 7 Jeg kunne ikke have skrevet det bedre. Det er synd, at en så flot film ikke har en bedre historie. Jeg ser filmen mere som en hyldest til filmen, mere end end egentlig film for der mange referencer hele vejen igennem, men om de var planlagt eller bare lå i underbevidstheden på Kerry Conran mens der blev storyboards skal være usagt.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***

Skriv ny kommentar: