Assayas har skabt et modent, mæglende drama, der med rolig hånd jonglerer med og diskuterer etik, æstetik og moral uden behov for at overdramatisere eller overspille sin fortælling. Fraværet af vekslende tempo gør dog hele affæren lidt for træg, hvilket en herligt livsglad afsluttende sommerscene råder en smule bod på. Ligeså vel som den første time på et museum kan være berigende og lærerig, så kan den anden time være ligeså travende og lidt småkedelig. På afstand erindres museumsbesøget imidlertid som et solidt minde – parallellen til “Sommertid” er ikke fjern.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-ab 13 år siden

#9

haha! Vask nu din mund, Bruce :-)

Ved ikke om jeg er målgruppen. Kender faktisk ikke filmen så godt, udover jeg slog den op siden du gav den en 10'er, mens de andre danske aviser max giver den 4/6. Mere ved jeg ikke. Men lyder ikke lige en for moi, selvom jeg godt kan lide både et langt og stille drama.

You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#12 Nicki52 13 år siden

Bruce (9) skrev:
Derudover så har jeg heller ikke på fornemmelsen, at du er i målgruppen :)

Men det er middelaldrende mænd?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#13 filmz-Bruce 13 år siden

#10 Jeg vil tro, at mit #1 indlæg siger alt :) Ellers giver [url= nok et indblik[/url]. Der er INGEN spænding!!!

#11 Kvinden må jo være en uempatisk sæk, hvis hun virkelig vil bruge ordet "uvedkommende". En film, der så flot behandler essentielle temaer ved livets store skillevej og pakker det ind i naturlige kulisser og får mig til at tude tre gange undervejs, er alt andet end uvedkommende. Jeg vil betegne hende som følelseskold tangerende det frigide.

#12 Alle der enten har oplevet eller har fantasi og empati til at sætte sig ind i deres nærmeste forælders død og konsekvenserne heraf, er formentlig i målgruppen. Iberegnet, ikke middelaldrende, men midaldrende mænd.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#14 Nicki52 13 år siden

#13
Bruce, har sat den på min ønskeseddel. Har kun råd til at købe tilbudsvarer. Så på IMDb at der snart kommer et amerikansk remake af filmen. I 2013, det år er lige om et par hjørner.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#15 filmz-Bruce 13 år siden

#14 Assayas er igang med at indspille fortsættelsen med Binoche i hovedrollen.

Summer Hours, engelske undertekster. 6£, gratis fragt og dermed ingen told
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#16 filmz-ab 13 år siden

#13

hehe! Men hvis eksekveringen af historien ikke ramte hende i hjertet, jamen så er der intet underligt i, at hun fandt den uvedkommende? Det ville ikke være første gang i historien, at man diskuterede det følelsesmæssige spektrum, hos en film.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#17 Nicki52 13 år siden

Bruce (15) skrev:
#14 Assayas er igang med at indspille fortsættelsen med Binoche i hovedrollen.

Summer Hours, engelske undertekster. 6£, gratis fragt og dermed ingen told

Hvorfor står der så den er ved at blive remade?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#18 filmz-ab 13 år siden

#17

Jeg tror squ (sagt med et smil og respekt) at du nok burde springe fra, dømt ud fra din topfilmliste, som ikke just afspejler franske film og socialrealisme :-) Hvorfor er det altid mig der fortæller børnene at julemanden ikke findes :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#19 filmz-Bruce 13 år siden

#14 93% på Rottentomatoes.

#16 Hvis filmen er "uden interesse, irrelevant, ligegyldig", så vil jeg formode, at død på ingen måde har været en aktuel affære i anmelderens tilværelse, ej heller i fantasien. Jeg har ikke fantasi til at tro, at nogen som har haft døden tæt på og ser denne film, kan tage ordet "uvedkommende" i deres mund.

#18 Nu er det jo ikke en naturlov for alle at forsage franske film og socialrealisme fordi man hidtil er blevet i "trygge omgivelser" og ikke tør bevæge sig udenfor kommunegrænsen. Hvis Nicki vil forsøge sig udi andre genrer og derved "bygge på" sin filmbaggrund, så vil jeg da absolut opmuntre ham hertil.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#20 Nicki52 13 år siden

#18
Det vil have virket for et halvtår siden, men ikke mere for min filmsmag har ændret sig. Kan ikke lide platte komedier og hvis jeg gir en actionfilm seks stjerner betyder barew at jeg blev fanget og der er fede stjerner med. Jeg gav The Expendables 3 stjerner og Julefrokosten og Blå mænd får ingen. Hvis det ikke er det der står på min profil, er det fordi jeg ikke har opdateret dem. Og jeg har ingen topfilm (jo, Inception).
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: