“Soning” er et forbløffende mesterværk fyldt til bristepunktet med upåklagelige skuespillerpræstationer, smuk musik og nogle af filmhistoriens allerflotteste billeder. Både nerver og tårekanaler sættes på overarbejde af dette følelsesladede, multidimensionale melodrama, som beviser, at den blot 36-årige Joe Wright er en af vor tids dygtigste instruktører. Filmens fantastiske billedside ser eksemplarisk ud i HD, og skivens lydspor er også glimrende. Universal er for nylig begyndt at producere BD-udgivelser, så der går nok ikke længe, før “Soning” også bliver udgivet på Blu-ray. Men hvis man allerede ejer en HD-DVD-afspiller, så er der ingen undskyldning for ikke også at eje “Soning” på HD-DVD.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 [email protected] 15 år siden

Syntes denne film er totalt overvuderet.. Den er god! Ingen tvivl med syntes ikke det er en 6/6.. Snarre en 4/6 men så et stort 4tal :D
Gravatar

#2 filmz-Bruce 15 år siden

Enig med Insider i, at det er en rigtig god film og endda tro mod perioden i et og alt og ikke tilpasset nutidens sprog, moral, eller etik, som så ofte skæmmer film med historisk baggrund.

Keira er som skabt til film som denne og James McAvoy bliver uden tvivl en af de næste "store" mandlige stjerner. Men det var et hårdt filmår og jeg kan ikke finde plads til den i min top-10 for 2007.

Billedet er rigtig godt, næsten i reference kvalitet, dog mærkeligt at man ikke går linen ud, når man forsøger at lave en periodefilm med episke proportioner og laver den i rigtig bredskærms format. Det ville i mine øjne have sat en endnu større streg under den lange Dunkerque sekvens.

7.5/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 filmz-vassago 15 år siden

#2; Så skal han passe på med film som "Wanted" :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#4 filmz-Bruce 15 år siden

#3 Alt kan tilgives, når Angelina er med :) Synes hans CV allerede er ret pænt og så var han kanon i State of Play. Og så ender han måske med at spille Bilbo Baggins i Hobbitten :)

Og selv en kapacitet som Edward Norton behøver jo penge, når han må spille Hulk :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 Kruspe 15 år siden

Go' film! Bare ikke min genre...

Men var godt nok sindsygt imponeret over scenen på Dunkirk! Respekt...
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Gravatar

#6 filmz-vassago 15 år siden

#4: Nic Cage har også et ret pænt CV, men det forhindre ham ikke i at medvirke i den ene ringe film efter den anden :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#7 filmz-Bruce 15 år siden

#6 Det er så en sammenligning der er legitim i 2018, hvis McAvoy laver to dårlige film om året fra nu af ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 filmz-vassago 15 år siden

#7 Kimen er lagt... Håber det bliver den største boxoffice fadæse ever, og at nogen dør af at se filmen - så kunne man håbe at det ville afskrække ham fra lign. projekter :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#9 filmz-jonasgr 15 år siden

Han virker også som en ret hyggelig fyr udenfor lærredet. I de interviews og diverse jeg har set har han været meget udadvent.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#10 The Insider 15 år siden

#8, har du set Wanted allerede, Tommy? :-) Personligt tror jeg, den kommer til at sparke RØV :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: