“Star Trek” drøner derudaf uden så meget som at se sig for. Det er hæsblæsende underholdning. Dog forekommer der et par trafikofre for plottets høje fart. Men det er næppe alle, der vil bemærke det, for filmen er mestendels så effektivt sat i scene med en spændende historie, flot action og en god portion humor, der kan distrahere fra filmens skønhedsfejl. Nu kan vi så bare vente på en toer.

Se Filmz’ eksklusive ”Star Trek”-interview-featurette.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Kram 15 år siden

Ha ha #9 - Det som #7 linker til er fra [url="http://www.theonion.com/content/index"]The Onion[/url], en gruppe som laver 'falske' satiriske nyhedsindslag.

The Onion News Network is an arm of The Onion, America's FInest News Source. The network's style of hard-hitting, on-the-ground coverage of live news events has become a standard in the news industry. The network can be viewed in 92.2 million U.S. households and more than 500,000 American prison cells, making it the most-watched cable network in the world. It can currently be seen in 312 countries, with broadcasts in 52 different languages


Du kan se flere af deres morsomme indslag på [b][url="
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#12 Twister 15 år siden

En aldeles udemærket film må jeg sige. Jeg er mest stil Star Wars og indrømmer gerne at Star wars historien altid har tiltalt mig langt mere end Star trek plottet. Dog er der her tale om en rigtig solid og god film som gør rigtig mange ting rigtigt. Et godt plot, super effekter, velspillet skuespil, god scenografi samt mange flotte billedindstillinger gør filmen til en god oplevelse som varmt kan anbefales!
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#13 tiany 15 år siden

Er lige kommet hjem - og må sige super super fed.
Historien er egentligt ikke vanvittig spændende, men som Star Trek fan kunne jeg ikke lade være med at sidde med et kæmpe smil på hele vejen igennem og små klukke hele tiden.

Man kan nok udemærket se den uden at kende til Star Trek universet, men som kender vil man fornøjes over hvor tro JJ har været mod den gamle tøs(især med tøjet). Dog ikke så tro at det tager over hånd.

Et par kommentarer:

I forhold til det gamle Star Trek, er det nye meget mere råt og upoleret hvilket jeg godt kunne lide.

Som nævnt synes jeg ikke historien var særlig interessant, men man sikrede selvfølgelig at man nu kan starte forfra og gøre som man vil, da alt der er sket efter Kirk's fødsel er en alternativ virkelighed i forhold til det gamle Star Trek.

McCoy var klart yndlings karakteren, Karl Urban var en tro kopi af DeForest Kelley's udgave. Men jeg synes også at Simon Pegg var god som Scotty. Generelt fin håndtering af kendte roller.

Jeg kunne ikke rigtig se formålet med Spock/Uhura forholdet - men det er vel hele det der "alternativ virkelighed, vi gør som vi vil"-ting

Nokia product placement (gad vide hvad de har betalt for det?) - funny, men udnødvendigt. I den scene elskede jeg forresten brugen af Beastie Boys "Sabotage" - genialt.

Gamle Spock var en fornøjelse som altid


Jeg vil virkelig gerne se filmen en gang til, da jeg som sagt var all-smiles igennem første visning af bare gensyns glæde - tror måske min vurdering af filmen vil falde lidt ved et gensyn. Men klart værd at se - 5/6 - ikke den bedste Star Trek film, men et værdigt nyt kapitel.

Så må vi vente og se hvad Davenport siger, sad ved siden af ham i biffen og han var også meget begejstret efterfølgende :)

Og på vej ud af parkeringspladsen kørte vi bag ved en bil med en streamer for trekkies.dk - gad godt have hørt hvad de syntes :D
Valar morghulis
Gravatar

#14 filmz-Runin 15 år siden

Så fik jeg også set filmen - super film IMO, og en fed måde at lave et reboot på. Jeg synes at stemningen holder hele vejen, og sad da også selv med smil på meget af vejen.

Den matcher stilen godt i forhold til de gamle, men med mere nutidig action/vold uden at overdrive. Chris Pine har sin egen fremragende Kirk-figur i ærmet, og det gør han forbavsende godt.

Leonard Nimoy er jo næsten Mr. Star Trek, da han har været med i så mange år, har instrueret afsnit og skrevet manuskripter, bøger osv. om universet - det var helt bevægende at se ham i slut-scenen (for hans vedkommende) overfor hans unge alter-ego.

Som Star Trek-fan er jeg nød til at give den 6 stjerner - ikke for handlingen som var af normal karakter, men simpelthen fordi at filmen giver franchisen det "krudt" som den har savnet i lang tid. Så kan man sagtens se bort fra de små-glippere der er undervejs, for underholdningsværdien er i top, og det er den der tæller til syvende og sidst.

Btw. product-placement?? Det ville være mere et brokke-issue hvis det havde været et produkt der rent faktisk var i handelen. Her er det istedet en integreret telefon i en bil, med et Nokia-logo på. Jeg fatter ikke helt hvorfor folk altid øffer over såkaldt product-placement - jeg vil sgu hellere se film med ting man kan relatere sig til i virkeligheden. Der kan det ærligt talt ikke pisse mig af om der står Nokia, SonyEricsson eller andet derpå - det giver bare lidt mere "relevans" til ting i verden omkring os, og så rager det mig dybest set en papand, om firmaerne har givet lidt penge for det - jo flere penge, der kommer ind til budgettet, jo federe film er der potentielt grundlag for :o)

Glæder mig til fortsættelsen der uundgåeligt må komme!!

Så venter vi bare på resten af årets kommende blockbusters......
Gravatar

#15 dyg 15 år siden

Er lige kommet hjem fra biografen og jeg må erklære mig enig i, at det er en rigtig fed måde at genstarte Star Trek universet på.

Udover lidt til tider irriterende kameraførsel (især ved action/kamp scener), så passede filmens stemning og tempo mig rigtigt godt. Selvom der var mange kendte skuespillere med, så synes jeg alligevel, at de gjorde det rigtig rigtig godt som de velkendte kult-karakterer.

Alt i alt en rigtig god oplevelse, som jeg stadigvæk håber kan sætte gang i universet igen.

7/10
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#16 Frederik 15 år siden

Er lige kommet hjem fra Imperial forestillingen og der var bare en superfed stemning. Jeg var rigtig godt underholdt til trods for aldrig at have set Star Trek før. Ingen af de forskellige karakterer er irriterende på nogen måde, og de får alle en scene hvor de skinner igennem. Jeg var mest overrasket over hvor sjov den egentlig var, min idé af Star Trek før jeg så filmen var mest at det var meget dialogpræget og seriøst (hvilket det da også var tid tider).

Sommerens bedste film indtil videre.
Gravatar

#17 neran 15 år siden

Fantastisk god film. Humoren var der, action, effekterne, men som sagt, Nero manglede mere plads og plottet var ikke ligefrem nyskabende. Jeg har kun set Insurrection et par gange, og det er alt hvad jeg kender til Star Trek universet, så jeg kan helt klart anbefale denne til alle som ikke kender noget til Star Trek, men elsker en god sci-fi.
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#18 El vez 15 år siden

nayze (15) skrev:
Udover lidt til tider irriterende kameraførsel (især ved action/kamp scener)


Ja det undrer (og foruroliger mig ærligt talt) at ikke flere har reageret på netop dette punkt.

Stort set alle actionscener er rodede og uoverskuelige uden nogen egentlig grund, hvilket leder mig til at tro, at der ikke var det fornødne overblik/mandskab/budget/evner til at stykke nogle velkoordinerede scener sammen med dertilhørende overskuelige etablerende skud og interessant udvikling. Istedet bliver der klippet hurtigere end på MTV og med en håndfuld blinkende lys og en masse folk der er helt tossede med at hænge udover diverse kanter, er den actiondrejebog skrevet. Det resulterer i, at man mister interessen, man begynder at småkede sig og håber på at roderiet snart er overstået og faren drevet over, så plottet kan komme videre. Det er sgu ærgerligt.

Ellers var jeg ganske positivt overrasket og det var heldigvis ikke samtlige scener der led under førnævnte problematik.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#19 fazz 15 år siden

Ikke godt håbede på den var dårlig.. Så jeg ikke ville blive BESAT af Star Trek har medvilje hele mit liv holdt mig langt væk fra det... Men bliver jo nød til lige og se den ;S
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#20 The Insider 15 år siden

#18, jeg kunne egentlig virkelig godt lide stilen, og jeg blev aldrig forvirret på samme måde som under slagsmålene i Batman Begins. Kampscenerne havde ganske vist ikke den samme intensitet som actionsekvenserne i Greengrass' Bourne-film, men det var tæt på :-) Og jeg er sgu lidt af en sucker for lens-flares :-) Og så kommer jeg jo lige pludselig til at tænke på: Hvorfor får de ikke Greengrass til at instruere den næste? Måske er de bare bange for, at filmindustrien efterfølgende ville brase sammen, fordi ingen nogensinde ville kunne lave noget nær så godt efterfølgende :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: