Ligesom den 1. sæson af “Star Trek: Enterprise”, var den anden af slagsen langt bedre, end jeg umiddelbart huskede. Sammenlagt varer sæsonens 26 afsnit godt 18 timer, og man føler sig i hvert fald godt underholdt under de 15 af dem – bestemt ikke nogen dårlig statistik! Eftersom “Star Trek: Enterprise” er en prequel-serie, behøver man selvsagt ikke at have et indgående kendskab til franchisen for at kunne nyde føljetonen, så nysgerrige sjæle kan med god samvittighed investere i udgivelsen – ikke mindst fordi her også er timevis af vildt fascinerende ekstramateriale, som grundigt og med imponerende ærlighed gransker både seriens skavanker og styrker. Til alle jer trekkies, der stadig er skeptiske omkring franchisens foreløbigt sidste serie: Det er på høje tid, at I giver “Star Trek: Enterprise” endnu en chance.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 goodspeed23 10 år siden

Det største problem med Enterprise serien, var dens mangel på engagerende karakterer. De føltes alle todimensionelle og uden et interessant person galleri, så blev serien (for mig) hurtigt overfladisk. Eneste figur som gør det godt er lægen (spillet af altid gode John Billingsley), men han tjener også mere som en finurlig person, der sætter de andre lidt i perspektiv.
Castor Troy: If I were to send you flowers where would I... no, let me rephrase that. If I were to let you suck my tongue, would you be grateful?
Gravatar

#2 Mister Marvel 10 år siden

samme opskrift blev også brugt i voyager.
Måske endda også ds9, tos og tng ved nærmere eftertanke :-)
„Be who you want to be, not what others wants to see.``
Gravatar

#3 The Insider 10 år siden

#2, yup, som jeg netop også pointerer :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: