Den 2. sæson af “Star Trek: The Next Generation” var bedre, end jeg huskede. Det skyldes måske, at eftersom både billed- og lydkvaliteten næsten er ufatteligt bedre end på dvd og tv, styrkes helhedsindtrykket betragteligt – ligesom når man ser en god film i en toptunet biograf kontra på en skrabet tv-skærm. Jovist, serien kom først for alvor op i gear fra og med dens 3. sæson, men der er virkelig nogle perler blandt denne sæsons i alt 22 episoder – ikke mindst “The Measure of a Man”, som leverer 45 af de mest tankevækkende og gribende minutter i flimmerkassens historie. Eftersom udgivelsen også huser adskillige timers blændende og splinternyt ekstramateriale, er den selvfølgelig et must for fans og bestemt også et kig værd for nysgerrige sjæle.

Se også: Engage! Filmz TV fejrer Star Treks 45-års fødselsdag

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Riqon 11 år siden

Kisbye (8) skrev:
... og First Contact er den bedste Star Trek film.


Jeg så den første gang i går og er tilbøjelig til at give dig ret :) Den har i hvert fald fornyet min interesse for The Next Generation (vil se Borg-afsnittene!), som ellers ikke siger mig ret meget. Jeg har indtil videre kun stiftet bekendtskab med TOS og DS9, og så filmene.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#12 The Insider 11 år siden

#11, vent til 3. sæson er ude på BD næste år og start dér! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#13 Spanner 11 år siden

Doc Doom (10) skrev:
Problemet er jo, at der ikke er lavet en eneste decideret god st-film. Overhovedet. De få gode sekvenser i First contact giver den derfor imo en letkøbt 1-plads.

(Og nej jeg er ikke trekkie, at kalde st for fald på halen er en underdrivelse)


Wrath of Khan, The Voyage Home og Undiscovered Country er allesammen fine film, der sagtens kan ses af non-trekkies.

Men besætningen i TOS passer bare meget bedre til film. Kirk var en action mand, det er Picard bare ikke og alligevel prøvede de i hver eneste TNG film at sætte ham i den rolle, der var så fjern fra Picard i TV serien
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: