Den 2. sæson af “Star Trek: The Next Generation” var bedre, end jeg huskede. Det skyldes måske, at eftersom både billed- og lydkvaliteten næsten er ufatteligt bedre end på dvd og tv, styrkes helhedsindtrykket betragteligt – ligesom når man ser en god film i en toptunet biograf kontra på en skrabet tv-skærm. Jovist, serien kom først for alvor op i gear fra og med dens 3. sæson, men der er virkelig nogle perler blandt denne sæsons i alt 22 episoder – ikke mindst “The Measure of a Man”, som leverer 45 af de mest tankevækkende og gribende minutter i flimmerkassens historie. Eftersom udgivelsen også huser adskillige timers blændende og splinternyt ekstramateriale, er den selvfølgelig et must for fans og bestemt også et kig værd for nysgerrige sjæle.

Se også: Engage! Filmz TV fejrer Star Treks 45-års fødselsdag

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Yggdrasil 11 år siden

Meget fin gennemgang! Jeg har kun taget hul på de første afsnit af udgivelsen. Du er hurtig, Insider :)
Gravatar

#2 Hr. Nielsen 11 år siden

The Measure Of A Man står vitterligt ud med en fantastisk fortælling, som aldrig forfalder til plat patos! Jeg gav selv sæson 2 her 6/10. Fandt den var et lille hak op fra sæson 1.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#3 Kaltoft 11 år siden

der er nogen der får bøllebank hvis den ikke ligger under juletræet i år :D
Gravatar

#4 kiwwy 11 år siden

Fra hvilken sæson er det så at han sidder i rullestol?
Gravatar

#5 The Insider 11 år siden

#1, hehe, jeg fik den heldigvis også i god tid, men alle julegaveindkøb blev selvfølgelig sat i bero, da den ankom :-) (hvilket kommer til at gøre dagen i morgen ualmindeligt stressende!!)

#4, hvem? :-)
War. War never changes.
Gravatar

#6 doom WAD 11 år siden

Skægt at 2009 filmen fremhæves som en godbid. Jeg synes netop den er så hamrende rærlig. First Contact er imo den bedste ST-film.
Gravatar

#7 elitehater 11 år siden

Well Picard. The hall is rented, the orkestre engaged. Now let´s see if you can dance.
Gravatar

#8 Kisbye 11 år siden

#6
Helt enig.
2009 filmen var blot en gang poleret Hollywood metervare.
... og First Contact er den bedste Star Trek film.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#9 Spanner 11 år siden

First Contact irriterede mig på mange punkter. Hele ideen med The Borg Queen og Data var så fjollet, at det nærmest gjorde ondt. Og Picard er ikke nogen action helt, men alligevel skal han i hver TNG film slå på tæven og skyde vildt omkring sig eller køre dune buggy rundt (og grundigt maltraktere The Prime Directive).

Scenerne med James Cromwell og The Icarus var fine, men hele Borg plottet kørte filmen af sporet for mig.

Khan er den bedste for mig fulgt at The Undiscovered Country. Der er ikke rigtig nogen af TNG filmene, som jeg vil anbefale nogen at se, simpelthen fordi jeg ikke synes at de repræsenterer serien særlig godt.

Til folk, der gerne vil ind i TNG anbefaler jeg generelt at springe de to første sæsoner over (i hvert fald den første) og starte med nummer sæson 3. Vil man gerne starte med sæson 2, vil jeg mene at man kan nøjes med at se The Measure of a Man (som nævnt i anmeldelsen) og Q Who? (hvor The Borg introduceres)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#10 doom WAD 11 år siden

Problemet er jo, at der ikke er lavet en eneste decideret god st-film. Overhovedet. De få gode sekvenser i First contact giver den derfor imo en letkøbt 1-plads.

(Og nej jeg er ikke trekkie, at kalde st for fald på halen er en underdrivelse)

Skriv ny kommentar: