Kvalitetsmæssigt er der et markant skel mellem den 3. årgang af “Star Trek: The Next Generation” og seriens to første, relativt ujævne sæsoner. En række nyankomne, talentfulde manuskriptforfattere gav drejebøgerne et kæmpe kvalitetsboost, skuespillerne kom omsider helt ind under huden på deres fiktive alter egoer, og visuelt ser sæson 3 også bare langt bedre ud end de to forrige. Jovist, der befinder sig et par svipsere blandt sæsonens 26 episoder, men her er langt flere guldklumper – inklusive en af tv-historiens allerstørste cliffhangere. Hvis man vil prøve kræfter med en af tv-historiens bedste sci-fi-føljetoner, er det her det rette sted at starte.

Paramount og CBS har givet sæsonen den fuldkommen fænomenale Blu-ray-udgivelse, den fortjener. Her er tonsvis af ekstra godter – deriblandt flere timers hudløst ærlige og ekstremt fascinerende interviews med seriens skuespillere og bagmænd. Eftersom alle sæsonens afsnit ser hamrende godt ud i HD og lyder lige så godt, ville det være galimatias at undvige udgivelsen, hvis man er trekkie. Og selv hvis man blot har en spinkel forkærlighed for sci-fi-genren, er denne Blu-ray simpelthen et must. Engage!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 goofy144 10 år siden

Nu blev jeg nysgerrig; hvad er så den/de bedste sæsoner? - formentlig et diskutabelt emne..
Gravatar

#2 The Insider 10 år siden

Hvis vi taler "The Next Generation", vil jeg nok lande på den 5. sæson... Den blændende afslutning på "Redemption", "Darmok", "The Inner Light" (mit yndlingsafsnit), Spocks tilbagevenden i "Unification" (som virkelig vinder ved gensyn), "Conundrum", "Cause and Effect", "I'Borg"... Good stuff :-) Hvis vi inkluderer de andre franchises, må slaget stå mellem 5. sæson af TNG, 1. sæson af "The Original Series" og hhv. 5. og 6. sæson af "Deep Space Nine", hvor 4. sæson af "Enterprise" er lige uden for feltet :-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 Yggdrasil 10 år siden

Fin og lang gennemgang af Sæson 3, som jeg selvfølgelig også har købt og er i gang med at se :)

Det mest iøjnefaldende for mig er at billedstøjen ved mørke scener ikke forekommer mere, i hvert fald i de to første afsnit jeg har set ind til nu. Dejligt. Glæder mig meget til at gense resten af sæsonen i Full HD.
Gravatar

#4 The Insider 10 år siden

#3, præcis - jeg bemærkede aldrig den digitale støj, som indimellem prægede skyggerne på de to foregående udgivelser. Lækkert!
War. War never changes.
Gravatar

#5 goofy144 10 år siden

#2, Jamen der er jo da noget at gå i gang med! Forøvrigt fin anmeldelse; hvis formålet var at genere lidt interesse for "uindviede", så er min hermed vakt! :-)
Gravatar

#6 The Insider 10 år siden

Feeeeeeeeedt! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#7 wiseguy 10 år siden

Interessant læsning. Jeg så lidt af NG, da den i sin tid kørte på dansk tv og har også set et par af filmene, men det er godt nok mange år siden og jeg husker ikke en dyt, bortset fra at de der Borg banditter var nogle seriøse motherfuckers!
Er lidt i indkøbs tørke, så jeg er helt klart fristet ;-)

Meeen mener dog, at det at sætte Johan til at anmelde Star Trek svarer lidt til at spørge mig om Nutella smager godt ;-)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#8 Riqon 10 år siden

wiseguy (7) skrev:
Meeen mener dog, at det at sætte Johan til at anmelde Star Trek svarer lidt til at spørge mig om Nutella smager godt ;-)


Jeg hader også nutella. Pfft føj!
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#9 wiseguy 10 år siden

Hey! Nutella er et af de vigtigste grundstoffer i liga med Ketchup!!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#10 Riqon 10 år siden

#9 - Nutella med ketchup? Man skal selvfølgelig være forsigtig med at bedømme ting, før man har prøvet dem, men jeg vil nu alligevel erklære mig skeptisk.
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: