Som filmens musikalske tema læner sig op ad den oprindelige udødelige John Williams-symfoni, dog med en mere umiddelbar og infantil tilgang, så er filmen også en lettere sag brygget på filtreret råstof fra de oprindelige spillefilm. Venner og fjender er alle tilstede, men selv om kridtstregerne ikke er så tydelige, som de plejer, og kraften så stærk, er gensynet alligevel hyggeligt.

Læs mere om George Lucas og “Star Wars” i Moviola: George Lucas – manden, man elsker at hade

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Riqon 15 år siden

Mistænker den kære anmelder for at være lidt for generøs ...

De to magtfulde jedi-riddere Anakin Skywalker og Obi-Wan Kenobi har sammen med den Galaktiske Republiks klon-hær netop vundet et slag mod separatisterne og deres druidearmé


Druidearmé? Nogen der sagde Miraculix? :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#2 filmz-DocDoom 15 år siden

#1: hehe - de færreste ved, at Force-powers i virkeligheden skyldes trylledrik. Jeg må dog indrømme, at især da jeg var barn dragede jeg også denne parallel.

Berlingske: 2/6 http://www.berlingske.dk/article/20080814/film/708...

Scifi Movie Page: 3/6 http://www.scifimoviepage.com/clonewars.html
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#3 filmz-DocDoom 15 år siden

"Anakins ... padowan Ahsoka"

Nu er jeg ikke supernørd i SW-regi, og det eneste jeg kender til expanded universe er 4-5 bøger, jeg engang læste, men:

Skal man ikke have rang af Master for at kunne tage en padawan? Og bliver Anakin ikke først tildelt rang af Master i Episode III - endog uden mulighed for at sidde i rådet?
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#4 maniac 15 år siden

3 skrev:
"Anakins ... padowan Ahsoka"

Nu er jeg ikke supernørd i SW-regi, og det eneste jeg kender til expanded universe er 4-5 bøger, jeg engang læste, men:

Skal man ikke have rang af Master for at kunne tage en padawan? Og bliver Anakin ikke først tildelt rang af Master i Episode III - endog uden mulighed for at sidde i rådet?


Nej, Obi Wan er i starten også kun jedi-ridder da Anakin bliver hans padawan (I slutningen af Episode I). Anakin er for nyligt blever ophøjet til Jedi Ridder på dette tidspuknt i historien.

Han bliver så vidt jeg ved aldrig Master i Ep III. Det er derfor Darth Vader siger til Obi Wan "Now I am the Master" i Ep. IV
Gravatar

#5 filmz-DocDoom 15 år siden

Nej, Obi Wan er i starten også kun jedi-ridder da Anakin bliver hans padawan (I slutningen af Episode I). Anakin er for nyligt blever ophøjet til Jedi Ridder på dette tidspuknt i historien.


Du har sgu ret.

Han bliver så vidt jeg ved aldrig Master i Ep III.


Jo, han får da tildelt rangen af Master i Epi. III, men med den indskrænkning, at han ikke må sidde i rådet. Det bliver han harm over. Han får kun tildelt rangen, fordi han så kan spionere mod kansleren på rådets vegne - og omvendt.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#6 Twister 15 år siden

3#
man behøver ikke være master for at tage en padawan. Man bliver derimod master hvis man får udlært en Padawan til knight + nogle eventuelle ekstra jedi tests.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#7 Twister 15 år siden

Uuuh 4/6 filmen er måske ikke så dårlig alligevel.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#8 filmz-DocDoom 15 år siden

Nu har jeg ikke set filmen - og har ikke tænkt mig at se den i bio - men om man kan lide den eller ej er vel i meget stort omfang hængt op på to elementer:

a) Om man kan acceptere idéen om et animeret SW-kapitel.

b) Om man kan lide den lidt særlige animationsstil, som anmelderen meget rammende kalder "trædukke"-stil.

Ingen af de to ting går rent hjem hos mig, og så kan filmen være nok så velfortalt og nok så effektfuld.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#9 BN 15 år siden

Efter at have læst anmeldelsen af 'The Clone Wars' glæder jeg mig helt vildt meget til, at filmen bliver taget af plakaten igen.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10 filmz-DocDoom 15 år siden

bn, kan du ikke lige hjælpe med det, som vi diskuterer i #4-5: Bliver Anakin ikke Master i Episode III, men med den indskrænkning, at han ikke sidder i rådet?
That's no moon. It's a space station.

Skriv ny kommentar: