“Stardust” er en finurlig og underholdende pastiche over det klassiske eventyr, men den fortaber sig beklageligvis i de små episoder. De er på en gang med til at gøre fortællingen charmerende, men også skyld i dens uklare fokus. Filmen er langtfra kedelig, men de mange sidespor tynger snarere end fremmer historiens fremdrift. “Stardust” er med andre ord fortryllende, men også rodet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-sonny e 16 år siden

stardust er ikke andet ind fantastisk jeg har længe været træt af fantasy film jeg synes at de har det med at tage sig selv for højtideligt og være stram i betrækket. men stardust slog total benene væk under mig den var sjov, spændende, godt lavet og rollerne var suverænt spillet
alt i alt kan jeg ikke andet ind råde jer til at se denne film
Gravatar

#12 filmz-rupert giles 16 år siden

#6 Det var nu ikke en tegneserie i traditionel forstand, men mere en illustreret roman. Charles Vess' tegninger smøg sig rundt om Gaimans tekst, men teksten kunne sagtens have undværet billederne (og har faktisk gjort det i senere udgivelser), så der er altså tale om illustrationer og ikke en tegneserie, eller en historie fortalte ved hjælp af sekventiel kunst.

Bogen er efter min mening Gaimans bedste, men jeg må indrømme, at jeg ikke kan genkende meget af forlægget i traileren til filmen, så jeg er lidt skeptisk. Jeg tager ind og ser den, men jeg er nervøs.
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#13 filmz-BrotherJack 16 år siden

#12
Ja, det ligner virkelig lort i traileren - og de spiller elendigt (selv det kan ses i traileren). Pfeiffer lokker dog.
Gravatar

#14 filmkorn.dk 16 år siden

Fantastisk film med to meget charmerende hovedpersoner og en befriende tør og grov engelsk humor. Absolut den bedste eventyrfilm, der er kommet i biffen meget længe. Synd at det ikke er gået den bedre, men det skal nok komme når den udgives på DVD. I modsæning til anmelderen synes jeg kun det er fedt, at filmen er lidt mere avanceret i sin struktur end den gængse eventyrfilm. Jeg ser den helt klart som en eventyrfilm for voksne. Alle skuespillere er i øvrigt fantastiske og spiller IKKE elendigt! 5/6 stjerner.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#15 Kiksmann 16 år siden

Fandt visuelt flot lavet, selvom der var nogle små fejl. Historien er heller ikke helt tro mod romanen, men påvirker ikke min bedømmelse. Faktisk kunne jeg godt lide det britiske præg der var over filmen selvom hovedvægten var amerikanske skuespillere. En god film der også vil blive flot på min plasma ^^
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#16 filmz-Angel Eyes 16 år siden

Så den igår,og må sige at jeg var rigtig positivt overrrasket! Jeg følte mig næsten hensat til biografoplevelser, da man var yngre, med rigtige eventyrfilm som "Den uendelige historie" eller "Labyrinth". "Stardust" er både sjov, underfundig, bevægende og fortryllende på én og samme tid, og både universet og skuespillet sidder lige i øjet. Kan varmt anbefales.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#17 rockysds 16 år siden

Lige kommet hjem fra biografen, og selvom jeg ikke blev slået helt omkuld, var jeg rigtigt godt underholdt. Jeg har været ret træt af fantasy-film det sidste stykke tid, og havde det ikke været for Neil Gaimans forlæg og øvrig involvering, er det yderst tvivlsomt, at jeg havde set den overhovedet på dvd. Og det ville have været skam.

For "Stardust" humoristiske og spændende persongalleri plus den rigtige "eventyrstemning" gjorde det til en dejlig og fortryllende filmoplevelse.

I forhold til netop andre fantasy-filmatiseringer havde "Stardust" mere charme, selvtillid og lækkert hår. Den tog ikke sig selv højtidligt, men kom alligevel aldrig i nærheden af at blive en selvparodi. Charlie Cox og Claire Danes i hovedrollerne var ligeledes charmerende, og Michelle Pfeiffer en herlig og hæslig heks.

Kan egentlig godt være enig med anmelderen i at nogen af "sideepisoderne" er lidt usammenhængende og rodede: Specielt nogen af Ricky Gervais og/eller Robert De Niro. Men jeg ville slet ikke have været dem foruden. De er med til at skabe den charmerende eventyrstil, jeg synes der mangler i mange fantasyfilm. De bliver for handlingsfikserede og mister stemningen. Og når så mange af dem er så forholdvis ens skåret, bliver de bare ensformige og grundlæggende kedelige. Det undgår "Stardust" flot. Der er ikke et kedeligt øjeblik.

Kan klart anbefales. Ligesom alt Neil Gaiman har skrevet.

5/6
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#18 filmz-kejblor 16 år siden

Følger godt nok kun bogen løseligt, men fremstår alligevel super charmerende, vittig, intelligent og original. Forfriskende pust for en meget overeksponeret genre, hvor man oftest tager den nemmeste løsning for at nå frem til posen med Dollars.
Gravatar

#19 filmz-Exitium 16 år siden

Er lige kommet hjem fra bio. Syntes det er en charmerende og god film. En meget selvstændig film, var positivt overrasket.
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#20 filmz-jeangrey55 16 år siden

jeg er gang med en fantastisk eventyr den hedder landet surina det handler om tre børn det kommmer til hemmligt land hvor det møder en bjørn på 3 meter han er ond og den gode hedder rolan han er en halv hippogrif og den hedder murock og er en drage det er den onde fyrste og det helle vil slutte i et stort slag men filmen er ok og den får 4 stjerner

Skriv ny kommentar: