“Stardust” er en finurlig og underholdende pastiche over det klassiske eventyr, men den fortaber sig beklageligvis i de små episoder. De er på en gang med til at gøre fortællingen charmerende, men også skyld i dens uklare fokus. Filmen er langtfra kedelig, men de mange sidespor tynger snarere end fremmer historiens fremdrift. “Stardust” er med andre ord fortryllende, men også rodet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Squeeezz 16 år siden

Jeg må indrømme at jeg er dybt forundret over denne film! Den fanger, den varmer, den er sigene og ærlig og prøver ikke på at overgå andre film i samme "familie" med bedre effekter og kæmpe horder der tørner sammen! Må som tilhænger af div. fantasiuniverser melde helt klart ud! Denne film er by far the best fantasy/adventure movie ever!

dybt imponeret - taget med storm
Gravatar

#22 gi-jones 16 år siden

Har også netop set filmen og tilslutter mig flokken af begejstrede. Meget overraskende, hylende morsom og smuk film. Slutsekvensen kunne måske have brugt lidt ekstra gas, men ikke noget der skæmmer. 6/6 herfra.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#23 dh-ad 16 år siden

Bedre end både Harry Potter og Ringenes Herre. Den varmer stadig min sjæl og får mig til at smågrine, når jeg tænker tilbage på den! Kongesønnerne var vidunderligt castet, men nu var jeg også helt vild med "Green Wing"/"Under Kitlen". 5,5/6
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#24 dallehc 16 år siden

Har lige set filmen, og synes den er overraskende god. Jeg troede det ville være en småkedelig forestilling, men der tog jeg fejl.
Synes filmen helt klart præsterer til 5/6, mest fordi filmen er utroligt velspillet og at den formår at hænge godt sammen, dog er den lidt forudsigelig nogen gange, men sådan er det jo.
Gravatar

#25 filmz-Bruce 16 år siden

Efter et ret underholdende udlæg den første halve time, røg jeg mere og mere af vognen og troede efterhånden det var et uddrag af Salvador Dalis billeder jeg var tilskuer til eller blot kitsch med både Gandalf som fortæller og en smule tyveri af hobbit temaet fra LOTR.

Og da så De Niro kom til, måtte jeg bekræftende konstatere, at en god skuespiller ikke behøver at være god i alle roller. Faktisk kan man godt stinke absolut forfærdeligt.

Den sidste halve time, var skiftevis en rysten på hovedet og overvejelse om næste film, som skulle ses.

Suk. Virkelig ked af, at den ikke fangede mig, efter den nærmest over en kam gode kritik.

2/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#26 dslacker 16 år siden

Fantastisk fantasifuld film med charme selvtillid etc... Hvordan nogen kan synes den er forvirrende er mig en gåde - samtlige figurer har en åbenlys funktion (der også relaterer til klassiske eventyr/myter), der fører historien fremad til sin logiske omend måske lidt forudsigelige konklusion.
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#27 Kyllingebenet 12 år siden

Jeg genså lige filmen på Blu-ray i går, det er virkelig en af mine yndlings film og Claire Danes er så sød i denne film! Elsker den! :-D

Skriv ny kommentar: