Hvis man har en svaghed for begavede romantiske komedier i stil med “About a Boy” og “Fire bryllupper og en begravelse”, bør man give “Starter for 10” en chance. Filmen er måske ikke synderlig original eller uforudsigelig, men den er særdeles underholdende og overraskende intelligent, og så er den også værd at se bare for den altid seværdige James McAvoys kraftpræstation. Udgivelsen har en vejledende udsalgspris på 150 kroner, og eftersom AV-præsentationen er så hæderlig, og selve filmen er så fornøjelig, scorer udgivelsen en karakter over middel.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-rupert giles 16 år siden

Så to tredjedele af den her film på Natfilm, men så gik der ged i teknikken, og jeg måtte gå slukøret videre til næste film med to fribilletter på lommen i stedet. Så jeg glæder mig til at se den færdig! Den er nemlig, som anmelderen siger, meget charmerende, og McAvoy er ligeså god, som han plejer at være.

Den kan anbefales. Eller i hvert fald de to første tredjedele. Filmens sidste akt kan jeg lissom ikke rigtigt tale med om endnu :-)
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#2 The Insider 16 år siden

#1, jeg prøvede at se den både i CinemaxX og i Palads, og den knækkede begge steder :-) Det var dæleme trist... men heldigvis var den sidste akt værd at vente på :-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 Buck Rogers 16 år siden

Jeg var så åbenbart en af de heldige til Natfilm, for vores kopi overlevede hele fremvisningen :) Prøv Falkoner Bio næste gang!

En god anmeldelse af en fin lille film. Jeg tror, at din mest rammende bemærkning er, at "der er meget, som er set før, og mængden af gedigne overraskelser er begrænset". Som feel-good-underholdning med en god dosis 80er-nostalgi er SF10 vellykket, men det ville dog ikke have skadet, hvis filmen havde haft bare en anelse større ambitioner.
Som det er nu, synes jeg trods alt ikke, at filmens største trækplaster (McAvoy) er nok til at gøre den til andet og mere end lidt hyggeligt tidsfordriv. 3½/6 herfra.
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"
Gravatar

#4 filmz-Daniel_Logan 16 år siden

Rigtig god, lille film. Charles Dance er sygt buff, hans alder taget i betragtning.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#5 Lady Arwen 16 år siden

Jeg synes den er vildt god har måtte vente på den på DVD så var ude at købe den med det samme, men altså den er en rigtig sød og sjov film, og som KÆMPE McAvoy fan er jeg meget tilfreds han er simpelthen en af de bedste unge skuespillere i øjeblikket, når han er på skærmen kan man ikke tage øjnene fra ham... Glæder mig også vildt meget til Atonement(by the way GENIAL bog)

5/6 herfra (ekstramaterialet er nu dårligt på DVDen (ret ærgerligt))
Doctor Who <3
Gravatar

#6 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Dejligt at se at flere og flere af bl.a. Natfilm og andre festivals film få en chance på det danske marked omend ikke i biografen, så på dvd ... 4,5/6 herfra :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#7 filmz-rupert giles 16 år siden

#2 Ja, jeg hørte godt nok, at den var gal i begge biografer. Vist noget med, at Cinemaxx ikke havde fortalt Palads, at filmen var rullet forkert op eller noget i den retning. Men som jeg så kan forstå, så var der styr på det, da den blev vist i Falkoner. Desværre var mit program så spændt ud imellem 24 andre film, at jeg ikke havde plads til at prøve igen :-)

#5 Jeg glæder mig også til Atonement :-)Den lugter noget så herligt af at være en af de store Oscar film.
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo

Skriv ny kommentar: