“Stor ståhaj” er visuelt en vældig flot film. Den baserer det meste af sin humor på referencer til film og popkultur snarer end egentlige nye påfund. Mange af disse referencer er vitterligt ganske sjove, så som Frankies forkærlighed for at nynne temaet fra “Dødens gab”, men efterhånden som vi kommer længere ind i filmen bliver de trættende. En del giver overhovedet ingen mening i filmens eget univers. Da fiske udgaver af Christina Aquilera og Missy Elliott fuldstændigt umotiveret dukker op for at synge filmens popsang, synes bunden at være skrabet.

“Stor ståhaj” virker som en film der er skabt mere udfra beregnet indtjening, end noget ønske om at fortælle en god historie. Den mangler et bedre følelsesmæssigt fundament, først og fremmest figurer som vi kan føle med. Den er rimeligt sjov, men ikke ligefrem latterfremkaldende.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-The Humon 19 år siden

Noget jeg syntes var ret interasant var måden de var i stand til at lave en børnefilm, om nogle ret voksne emner, og så forstod børnene det oven i købet! Filmen indeholder ting som pengeafpresning og tortur, og var jeg den eneste der fik en fornemmelse af at ”vegetar” og ”delfin” var synonymer for ”homoseksuel” og ”cross-dresser”? Seriøst, det er da lidt cool at kunne lave en børnefilm om den slags, uden at man får lys til at holde ungerne for øjnene.
-------------------------------
"De slår sig selv ihjel!"
"Skal vi se på?"
Gravatar

#2 filmz-sanjo 19 år siden

Ey, hvor er de god sjove de to vandmand som spiller nogen, "bob marley" typer.
Robert Di Nero spiller også glimrende, som mafia bossen for hajerne :).

En film til 4/6
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#3 filmz-sanjo 19 år siden

#Robert De Niro.
(staveplade)
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#4 The Duck 19 år siden

ham der Crazy Joe er da råsjov "You wanna see my puppets?"
ville også give den 4/6. Syntes den er sjov det meste af tiden, det er bare næsten hele tiden lamt når Will Smith siger noget.
Gravatar

#5 Lady Arwen 19 år siden

Stor Ståhaj er da for sjov Jack Black, Robert De Niro og Will Smith er ret fede som fisk..

Det er ret sjovt at man kan få fisk til at ligne mennesker på den måde...
Doctor Who <3
Gravatar

#6 Sealer 19 år siden

jeg blev nu noget skuffet over den. 2/6 en film jeg nok kun skal se en gang. eller måske mans ku se den på dansk...nejj vel ? :D men okay robert de niro spiller godt. men jeg syns bare ik filmen fanger mig.
Gravatar

#7 filmz-incubus 19 år siden

Det fedeste ved filmen er nok
når vi kigger ind på en fuldstændig tom sushibar... hvor fed en idé er det ikke?!
Jeg var flad af grin...
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
Gravatar

#8 Lethal Injection 18 år siden

Er den lige så sjov som Madagascar?
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#9 filmz-Liou 16 år siden

Sød, morsom og underholdene men temmelig middelmådig. 3 ud af 6

Skriv ny kommentar: