“Stormbreaker” er en fornøjelig familiefilm, som opnår en fin balance mellem det seriøse og det afvæbnende barnlige. Den er ikke helt lige så gennemført som Robert Rodriguez’ nærtbeslægtede “Spy Kids”, men den er bedre end mange af de nyere Bond-film, som den i høj grad imiterer. Transferet er fint, men også lidt mat. Lydsporene er derimod mageløse. Der er ikke meget ekstramateriale, og de få featuretter er oftest en anelse overfladiske, men de henvender sig nok også mest til filmens primære målgruppe: Børn og teenagere. Men selv hvis man for længst har lagt folkeskoledagene bag sig, kan man garanteret finde meget at hygge sig med i “Stormbreaker”. En glædelig og anbefalelsesværdig lille overraskelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmkorn.dk 17 år siden

Hvad er edge-enhancement helt præcist? Er det noget encoderen skal kunne?
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#2 HonoDelLoce 17 år siden

Edge-enhancement er en slags filter, der for tit og ofte bliver lagt på dvd-film, for at få billedet til at se skarpere ud.. Det gør dog ikke decideret billedet skarpere, men er en slags snyd, som desværre resulterer i ret så irriterende såkaldte "glorier" i rundt om objekter og lignende.. Det var måske en lidt vattet forklaring, men du kan læse meget mere om det her hvor de også viser ret gode eksempler.. :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3 filmkorn.dk 17 år siden

Nå, her er svaret på mit eget spørgsmål:
http://www.videophile.info/Guide_EE/Page_01.htm

Det er et filter man skal slå til, som får filmen til at fremstå skarpere.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#4 filmkorn.dk 17 år siden

He he, ja, så er det emne vist uddybet :)
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.

Skriv ny kommentar: