Hip Hop er blevet så stor en del af massekulturen, at de fleste efterhånden kender til Compton, Inglewood og “Fuck tha Police”. N.W.A er en historie med så mange vigtige tråde, at det rækker ud over den typiske music-biopic, hvor bandets personlige op- og nedtur er nok. Rodney King-balladen, gangsterattituder, politiets magtmisbrug og følelsen af marginalisering væves ind i en fortælling om et par gutter, der tilfældigvis kunne rappe. Det er meget, og også for meget, materiale til én ellers vellavet film. Sjovt at musikken skulle bruge meget mindre tid til at sige præcis det samme.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Doctor Doom 8 år siden

Jeg lander ogs på 4:6 stjerner, om end jeg dog er noget mere positiv omkring det filmiske
Gravatar

#2 steadi07 8 år siden

Jeg var mere end godt underholdt af den her film. Jeg rammer nok også 4/6. Jeg er minimalt "gangsta", men musikken. Wow. Den fungerer ret så godt på det store lærred - både billede og lyd. Jeg kunne godt se den igen.

Mine største umiddelbare problemer var dog, at ingen i filmen gør oprør imod den måde, hvordan f.eks. Suge Knight gør forretning på. Ingen giver udtryk for, at det da er lidt middelalderligt at smadre sine konkurrenter fysisk, bruge trusler og diverse andre sjove ting. Nogle af personerne ser lidt akavet ud i ansigtet fra tid til anden omkring det, men ingen giver udtryk for noget som helst omkring det.

"Men sådan var det jo i den verden." Ja, men det skader vel ikke, at en enkelt eller to lige nævner, at vold er noget værre noget?

Så er der selvfølgelig også de kvindelige roller, eller manglen på samme... Men med tanke på hiphop, så havde jeg nu ikke forventet det helt store der. Så den giver jeg vist ikke rigtig tænke nærmere over :)
Gravatar

#3 Doctor Doom 8 år siden

Dre gør da lidt oprør til sidst :-)


Det ser dog ud til, at karma er ved at indhente ham

https://en.wikipedia.org/wiki/Suge_Knight#2015_arr...
Gravatar

#4 Malik 8 år siden

Rodney King blev ikke myrdet, men banket af politiet.
Gravatar

#5 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#4 Du har ret. Vi retter.

Skriv ny kommentar: