“Sunshine Cleaning” havde et rigtigt stort potentiale med sin skæve historie og udmærkede karakterer. Filmen lægger på mange måder op til en god gang feel good, men i stedet for at gennemføre stilen ender den som en grå tristesse, der faktisk er lidt deprimerende. Ikke deprimerende som “Requiem for a Dream”, hvor det dystopiske element er en tematisk pointe – mere deprimerende som at stå alt for sent op og føle, man har spildt sin dag. Det er da en lidt kedelig følelse at sidde med efter en film, ikke sandt?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 dh-ad 14 år siden

Nix, det er simpelthen forkert, den er IKKE langtrukken.

Nogle gange må man bare anerkende, at man ikke er i det rigtige humør/mindset til at se en bestemt film. Måske det er tilfældet for anmelderen?
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#2 Skeloboy 14 år siden

#1 - eller måske synes han, den var langtrukken?
Gravatar

#3 stoffer 14 år siden

Er også uenig med at den er langtrukken, men vil ikke gå så langt som at sige at anmelderen tager fejl. Hver sin smag og alt det pjat.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#4 dh-ad 14 år siden

Jeg siger ikke, at han tager fejl, men anmeldelsen er måske lidt for skråsikker, men sådan er det vel ofte med anmeldelser.
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#5 stoffer 14 år siden

Eller også er det anmelderens mening. Sådan en anmeldelse er jo altid subjektiv. Jeg synes at Sunshine Cleaning var vildt fed, men det kan man jo desværre ikke forlange at alle andre også gør.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#6 wimmie 14 år siden

Jeg synes bestemt heller ikke at den var langtrukken men derimod en rigtig fin og sød lille film.

4/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#7 filmz-Utyske 14 år siden

dh-ad (4) skrev:
Jeg siger ikke, at han tager fejl, men anmeldelsen er måske lidt for skråsikker, men sådan er det vel ofte med anmeldelser.


Du kunne ellers godt have narret mig med nedenstående sætning.. :)

dh-ad (1) skrev:
Nix, det er simpelthen forkert, den er IKKE langtrukken.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#8 dh-ad 14 år siden

Trylle, trylle! :-)
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#9 aero 14 år siden

Tja jeg synes nu den var en smule kedelig, så vil jeg hellere gense Juno eller little miss sunshine
Its structural perfection is matched only by its hostility

Skriv ny kommentar: