Når der er mange Hollywood penge på spil, så har maskineriet gjort sit til at skabe et glat produkt, der ikke stikker nogen i øjnene. “Superman Returns” er en fin mainstreamfilm. Det er en klassisk historie fortalt i et afstemt tempo, der hverken taber pusten eller kører for hurtigt. Der er spektakulære action-scener med lidt kærlighed på sidelinien. Det eneste, der mangler, er en Superman med lidt kanter, lidt råhed, lidt personlighed. Lad os krydse fingre for en snert mere af det i den opfølger, som filmens slutning så tydeligt lægger op til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Hr_sol 17 år siden

Jeg må indrømme jeg tror den er til meget mere end 4 stjerner :P Den ser fantastisk ud. og har også fået en god modtagelse i USA. Så jeg tror jeg kommer til at give den 5, men lad os nu se :)
Gravatar

#2 filmz-smedt-meister 17 år siden

Synes filmen er okay underholdning, og godt velfortalt fortælling... men som sagt ligger filmens slutning til en opfølger... så gadvide hvad for en title den får....
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#3 The Insider 17 år siden

Jeg syntes i hvert fald, at filmen var en herlig oplevelse, og at Singer hermed har cementeret sin status som genrens mest pålidelige instruktør. Udover at filmen var enormt flot, som anmeldelsen også fastslår, så var den også dejligt "grounded" i virkeligheden, forstået på den måde at universet fremstår meget troværdigt, og at Superman er blevet skænket flere problemer, der gør ham langt mere relaterbar og på mange måder "menneskelig" end tidligere.

Filmen er langt mere virkelighedsnær end de gamle og unægteligt campy Superman-film. Og så synes jeg, at Routh gør det glimrende som både Superman og Clark Kent. Han er endda en anelse mindre firkantet og mekanisk end Reeves vitterligt var (i hvert fald i første omgang), og han er mere end et match for en veloplagt Kevin Spacey. Generelt var filmen egentlig ganske velspillet, og det eneste undertegnede virkelig savnede var et ordentligt klimaks.

Det er for øvrigt en stor hjælp, hvis man har set (i hvert fald) de første to Christopher Reeves film, og hvis man kunne lide disse, vil "Returns" nok endda også gøre endnu større indtryk, selvom den er den bedste af alle Superman-filmene.
War. War never changes.
Gravatar

#4 mini_jette 17 år siden

Øhm, ja jeg er nok nogenlunde enig i de fire stjerne, selv om jeg måske nok kunne overtales til at strække den til de 5 (på en god dag)... Jeg var godt underholdt gennem hele filmen, også selv om Superman er den af alle superheltene jeg MINDST kan lide...
Synes dog filmen havde lidt et 'X-men'-feel over sig... Måske er det bare Singers måde at lave film på, men jeg synes nu det er ærgerligt... Den første ½ - 1 time sad jeg lidt med en fornemmelse af at sidde og se den første X-men..!
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Gravatar

#5 filmz-Jessmoeller 17 år siden

Synes det er rigitg god underholdning og filmen er godt sat sammen. Giver den klart 5 stjerner.
Men der måtte godt have lidt mere umhf....

Håber at de laver en fortsættelse og med en rigtig superskurk ( ikke at Lex ikke er skurk nok :-)
Min samling:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/jessmoeller
Gravatar

#6 duuk74 17 år siden

Heheh jeg kender en der bliver slemt skuffet. Gad vide hvor han egentlig er blevet af?
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#7 elwood 17 år siden

#6 nu vi snakker om ham hehe, er scene med flyet så det vildeste i har set nogensinde på film 8-)

selv om jeg godt kender svaret er jeg jo nødt til at spørge.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 filt 17 år siden

#7, det har han jo GARANTERET og LOVET, så der er ingen grund til at spørge. ;)
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#9 Patriarch 17 år siden

Har der været forpremiere på den eller? Jeg mener det lader tilalle andre end mig har set den :D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#10 elwood 17 år siden

#9 nej jeg tror det bare er dem der var til press screening, der har set den endnu.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: