Svampebobs oplevelser på Nickelodeon, har aldrig talt ned til børn og altid skjult en intelligent understrøm i sit udknaldede vandland. Idéen med ikke konstant at skulle forklare, men bare lade elementerne spille op af hinanden, har banet vejen for en nyere, syret tegnefilmstradition som den ses i f.eks. “Adventure Time” eller “Phineas og Ferb”. Derfor er det lidt synd, at hans andet store filmeventyr er lidt for lige ud af svampevejen. Det tager ikke noget fra ham at forsøge, men den lille svamp fra den store ananas har sammenbikset en burger med for meget 3D og for lidt LSD.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 NadiaRegitze 9 år siden

Nu må jeg lige spørge: er jeg den eneste, der kan se, at Svampebob-filmen er én lang propaganda for crack-kokain - og ikke kun på den "åh, Svampebob-filmene er som ét langt LSD-trip"-agtige måde? Læs eventuelt mere på min blog: http://cineasten.dk/?p=1268
Gravatar

#2 Cptduffman 9 år siden

Ok.. jeg kommenterer meget sjældent på Filmz men er meget aktiv bruger og læser. Men ovenstående kommentar og følgende link til "anmeldelse" på egen hjemmeside er himmelråbende idiotisk.

NEJ krabbe burgerne er ikke en skjult crack-cocain reference.. De mange Breaking Bad referencer er så de voksne også har lidt at arbejde med... Lad nu vær' med at overanalysere et meget simpelt budskab som børn (og voksne) forstår.. der er nogle ting i livet man bare "craver" og børn ELSKER mcdonalds og happy meals.. også selvom de rent faktisk ikke kan lide maden. Det er hele oplevelsen og legetøjet som gør at de næsten ikke kan køre forbi en mcdonalds uden at få en nedsmeltning (hvilket jo er en ret fantastisk forretningsplan).

..At det så bliver overdrevet og over-karikeret i en animationsfilm overrasker vel ingen? Det har IKKE noget med crack-cocain at gøre.. stop det nu..
Gravatar

#3 Kisbye 9 år siden

Kommer til at tænke på [url=]Spongebong Hemp Pants[/url]
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)

Skriv ny kommentar: