For en gangs skyld lever en asiatisk gyser op til al den positive omtale. Den koreanske “A Tale of Two Sisters” er simpelthen en af de mest uhyggelige film, der nogensinde er lavet. Men filmen fungerer både som gyser og et intimt familiedrama, der tegner et unikt billede af en familie i opløsning. Skuespillerne gør det i øvrigt fremragende, og filmens æstetik er overvældende. Transferet er ikke just blændende, men lydsporet er fremagende. På trods af manglen på ekstramateriale er udgivelsen anbefalet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 DarkLight 16 år siden

Helt enig i anmeldelsen. Egentlig mærkeligt efter ikke at have set filmen i over 1 år, gav billederne mig stadig kuldegysninger.

En fantastisk gyser.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#2 Malte006 16 år siden

Kongefilm :o) Virkelig spændende nervepirrende original koreansk gyser..!
Gravatar

#3 filmz-Kadann 16 år siden

Filmen virkede slet ikke for mig, der var enkelte scener der var lidt "uhh", men ellers kedede jeg mig primært. Jeg havde ellers håbet på det helt store.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#4 filmz-yoshimura 16 år siden

Fantastisk stemningsmættet film, som tåler flere gensyn (især hvis man skal forstå den fuldt ud).

5/6
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#5 wiseguy 16 år siden

Den film er total creepy!!! den gik totalt ind under huden på mig. Kadann du må være en monster sej hund, for jeg var seriøst ved at dø af skræk.
6/6 herfra.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#6 duuk74 16 år siden

#3 Enig. Jeg måtte opgive. Har virkelig store problemer med pacingen, og føles dræbende langtrukken.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#7 NOWhere 16 år siden

Enig med #3 og #6.
Jeg tror også mine forventninger var skruet lige lidt for højt op, så jeg er ikke enig med anmeldelsen i, at den lever op til hypet.
Den var alt for lang.
De scener der var uhyggelige var slet ikke uhyggelige nok efter min smag, og jeg endte med at bruge det meste af filmen på at vente på, hvornår der for alvor kom gang i sagerne.
Når jeg tænker over det, har det egentlig været mere eller mindre samme oplevelse, jeg har haft med asiatiske gysere. De har ikke kunnet indfri mine forventninger generelt. Men denne var dog en af de bedre.
Gravatar

#8 filmz-Whitetrash 16 år siden

"Hvad er det med asiatiske gyserfilm og frygtindgydende piger med langt, sort hår?"

"hvad årsagen end er til deres udbredte fascination af mørkhårede pigebørn"

Tjaaa, nu er ALLE asiatiske piger jo sorthårede fra naturens hånd, så hvis der skal være en uhyggelig kvindelig figur, så vil hun formentlig være sorthåret :-)
Wanna go for a ride? No thanks. No Thanks? What does that mean? That I dont wanna go. Go where? For a ride. A ride! Now thats a good idea: Ok lets go.
Gravatar

#9 Mr.E 16 år siden

#8 - så vidt jeg har forstået stammer det tilbage fra et japansk sagn om en pige der gik igen, netop med den beskrivelse af det lange sorte hår. Og så er det blevet brugt med stor success i én film, og så kører møllen ellers.
Gravatar

#10 filmz-DocDoom 16 år siden

#9: "så er det blevet brugt med stor success i én film, og så kører møllen ellers"

Jeg tror ikke du forstår #8's indlæg. Han laver sjov med, at anmelderen fremhæver, at de er sorthårede, som om det var et særligt kendetegn. ALLE asiatiske piger er sorthårede...
That's no moon. It's a space station.

Skriv ny kommentar: