Nogle mener, at en film skal have opbygget sit plot inden for de første tyve minutter. Det tager “Talenttyven” fyrre at komme i gang. Spang har simpelthen regnet for meget med sine komiske indslag til at bekymre sig om et egentligt plot, og selvom han har brugt nogle af Danmarks bedste komiske talenter – og nogle af deres scener er vitterligt sjove – så kan de altså ikke holde en hel film kørende på egen hånd, og man bliver hurtigt træt og udkørt af den endeløse strøm af skiftevis effektive og ineffektive jokes. Det kan godt være, at “Talenttyven” gerne vil være en farce på linje med de gode, gamle danske af slagsen, men i stedet fremstår den desværre mere som en parodi på sig selv.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Wookien 11 år siden

Uenig. Synes den var hyggelig, og at Mark var en meget dum, men varm karakter. Rigtig interessant. 3 stjerner fra mig.
Gravatar

#2 Outbound Sith 11 år siden

Uenig. Det er IKKE en sjov film! Jeg grinede 1½ gang, og resten af "humoren" var enten kikset eller så plat og upassende, at det var pinligt. Mille Lehfeldt er det eneste positive ved filmen (indtil hendes karakter også bliver dum, hvorefter hun heller ikke er noget værd).

Filmens præmis er så forsimplet, at selv børn under syv år vil finde den FOR fjollet, og strukturen er helt hat og briller: Når en film hedder "Talenttyven", så kan det ikke komme som den store overraskelse, at nogen på et tidspunkt stjæler nogens talent (god damn, det er dumt!). Men filmen er så glad for sine hjernedøde, usympatiske karakterers ih, så quirky hverdag, at der går en hel time, før talentet bliver stjålet, og de sidste 30 minutter skal så afslutte filmen i en fart.

Hvis jeg ikke havde set den takket være en fribillet, var jeg gået Tonny i "Sprængfarlig Bombe" på etablissementet...

1 nådig stjerne herfra.
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#3 akerman 11 år siden

Det er hvad 6 mio. skattekroner i filmstøtte kunne føre til... bvadr.
Gravatar

#4 Metalhammer 11 år siden

Jeg synes denne film var totalt forvirret over hvem de egentlig mener er hovedpersonen og hvem vi skal fatte sympati for. I starten synes jeg 100 procent det var Mille Lehfeldts karakter og at Casper Crumps karakter var afsindigt usympatisk, hvor den derefter halvvejs inde i filmen degraderer Lehfeldt til en bi figur og Casper Crump bliver forfremmet.
Jeg landede på 3 stjerner, alene fordi jeg alligevel synes Frank Hvam var afsindigt morsom, og man alligevel trak en smule på smilebåndende gennem filmen. (Men nu så jeg kun en testvisning, så hvor meget af det der egentlig holder står i uvished.)
Gravatar

#5 Collateral 11 år siden

Lyder som om den falder pænt i slipstrømmen af ligegyldigheder som 'Blå Mænd'.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#6 Riqon 11 år siden

"i stedet fremstår den desværre mere som en parodi på sig selv."

Ligesom Jonatan Spangs stand-up rutiner, lyder det til.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#7 Jach 11 år siden

Forventer man med det cast. Noget sjovt med Frank Hvam findes ikke.
"Game over man, game over"
"Stop screwing around"
-Hudson from ALIENS
Gravatar

#8 Nicki52 11 år siden

Jeg skal nok se filmen - på dvd. Der er ingen hastværk, men hvis nogen gav en tur i biografen til den film, ville jeg ikke sige nej. Gratis biograftur! Det er det jeg lever af nu.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: