Hvad kan man sige om James Camerons “Terminator 2: Judgment Day”, som ikke allerede er blevet sagt? Den snart 20 år gamle genreklassiker stimulerer både sanserne og intellektet og gør stort set alle sine artsfæller til skamme. Både denne nyudgivne Blu-rays transfer, lydspor og ekstramateriale imponerer. Et must for enhver fan.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Lethal Injection 14 år siden

Fed anmeldese Insider, men jeg er altså stadig ikke helt okay med at skulle se filmen for a se dokumentarerne, det lyder lidt klodset... De burde have lavet det, så man havde muligheden for at se det for sig selv
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#2 MuManden 14 år siden

hvor sønnike er en rapkæftet rebel, hvor mor er undsluppet fra et sindssygehospital, og hvor (sted)faderen er en kolossal dræbermaskine fra fremtiden.

Jeg kunne godt nok ikke lade være med at grine over dette stykke og derefter tænkte at sådanne familier støder man da ikke særlig tit på! ;-)
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#3 soren 14 år siden

#2
Så har du aldrig boet i avedøre?
Gravatar

#4 MuManden 14 år siden

JaaaaNaaaaaj. Næsten, jeg har engang boet ud til Avedøre havnevej og der så jeg ingen kolossale dræbermaskiner...
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#5 Andreas Ebbesen Jensen 14 år siden

Rigtig fed anmeldelse Johan, og jeg er fuldstændig enig med dig hvad angår Camerons ekstremt lange orlov fra filmens verden. Jeg beder til de højere magter om at Avatar bliver lige så fed som den har potentiale til.
'I don't want to achieve immortality through my work. I want to achieve it through not dying' - Woody Allen
Gravatar

#6 PredatorX 14 år siden

Super duper.

Jeg ville dog godt have haft en mening om, hvordan filmen ser ud i forhold til HD DVD udgaven...

Personligt foretrækker jeg Speciel Edition, da der er nogle ting der giver mere mening. Jeg kan specielt godt lide gensyn med Kyle, og fejlene på T-1000 efter at have været sprængt i tusind styker. Detter giver særlig god mening i filmen klimaks... Nå ja, og at re-sette Arnold så han kan lære virker også som en vigig detalje. Den famøse "smile" scene kunne jeg dog SAGTENS have været foruden... Selvom den er pænt morsom hehehe
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#7 The Insider 14 år siden

#6, jeg solgte min T2 HD-DVD for et halvt års tid siden, så kan desværre ikke sammenligne dem p.t., men hvis jeg husker rigtigt, så er der ingen forskel på billedkvaliteten overhovedet. Synes i øvrigt at have hørt, at de benytter samme master.

Jeg kan godt lide scenerne i den forlængede udgave, der viser, at T-1000 er blevet lidt "fucked up" ovenpå oplevelsen med det flydende kvælstof... Drømmescenen syntes jeg dog også var lidt overgearet, og den svækker også Sarah som karakter, fordi den får hendes motivation til at virke mere påtvunget. Og den gjorde filmens senere mareridtssekvens mindre slagkraftig.

Og jeg har aldrig været en stor fan af den vellidte "omprogramerings"-scene. I stedet for, at terminatorens tiltagende medmenneskelighed virker mirakuløs (som Cameron selv formulerer det fint til slut via Sarah Connor: "Hvis en terminator kan lære værdien af den menneskelige eksistens, kan vi måske også"), fremstår det nærmere, som om terminatoren bare bliver programmeret til at få disse følelser. På et tidspunkt i filmen, hvor terminatoren bliver mere og mere menneskelig (og interessant), synes jeg, det uheldigt skaber endnu mere opmærksomhed omkring det faktum, at han egentlig bare er en omvandrende computer med 0'er og 1-taller i årerne :-)
War. War never changes.
Gravatar

#8 filmz-Bruce 14 år siden

Jeg har HD DVD udgaven, den franske Studio Anal. Denne har en VC-1 encoded billedside, som var "den gamle" T2 Blu-ray BD25 MPEG-2 encoded udgave, overlegen. ALLE udgaver af T2, de gamle som nye, kommer fra DEN SAMME MASTER!!!

Nu er der kommet to T2 blu-ray udgaver. Skynet udgaven, som også er VC-1 encoded og den japanske Geneon udgave, som er AVC encoded. Meldingerne går på, at den japanske er den mest detaljerede og skarpeste, mens Skynet udgaven forekommer "blødere", endda mere end "den gamle".

DigitalBits har forsket i sagerne. Og her er lidt om det:

"Long time reader of your website. You've probably put this issue to bed now, but the other contributing factor is that both AVC and VC-1 have inloop deblocking filters to reduce compression artifacts. Unlike DVD, if the bitrate is lower, instead of seeing compression artifacts, the macroblocks that make up the image have their edges 'feathered' which will obviously soften the image. I've done a number of inhouse tests with both Sonic's Cinevison and the Cinemacraft H.264 Encoder at bitrates ranging from 34Mbps down to 4-6Mbps and all that happens is that the image becomes 'softer'.

All the best from the UK."

Thank you, Matt. We're checking with other sources as well on this, but this seems to confirm our suspicions. I'm willing to bet right now that the major difference in fine image detail between the new Lionsgate and Geneon discs is due to the different the data rates (which I'm told is something on the order of 25Mbps vs 35Mbps - I'll try to confirm the rates specifically).


Højere bitrate og at AVC encodingen foretager en 3-4 dobbelt prognose af et givent punkt mht. mod VC-1 encodingens ene, skulle give forskellen. AVC er åbenbart VC-1 overlegen.

DVDBeaver har lavet denne:

Billede fra VC-1
Billede fra AVC

Prøv og skift meget hurtigt imellem dem.

Formentlig vil de færreste se forskellen på en fladskærm, hvis man ikke sidder meget tæt på, men på en projektor, vil dette være mere tydeligt.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 filmz-Bruce 14 år siden

Okay, så er der viden fra kilden:

Van Ling

Resume:

Der ER forskel mellem USA og international (Europa) versionerne af Skynet BD udgaven. Der ER brugt en smule DNR, bl.a. for at få PiP billedet til at se bedre ud. Og der er en forskel på 5mbps mellem USA og den internationale udgave. Skynet udgaven USA skulle eftersigende have fået bedre modtagelse end den internationale.

AVC udgaven har IKKE brugt DNR og bitraten er højere. AVC udgaven ER den overlegne udgave.

Det ligner lidt den samme forskel mellem Band of Brothers på HD DVD udgaven og Blu-ray. Detaljegrad var bedre på HD DVD udgaven og der var blevet brugt en smule DNR på BD udgaven.

Er dette den ultimative T2 udgave?

Van Ling:

Can we do better in the future? Most likely. The digital technology gets better and more efficient as time goes on, and hopefully next time the film will be retransferred to a 4:4:4 HDcamSR, or better yet, scanned at 2K from the original neg and restored digitally. And if we're lucky, we'll be able to do more than one disc and keep the feature at a higher bitrate while not sacrificing other features. If we're REALLY lucky, we'll have those multilayer discs with hundreds of gigabytes of storage on a single discs and no one will have excuses not to have the best quality encodes possible...
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 filmz-Bruce 14 år siden

Og DTS HD MA sporet er reelt et 5.1 matrix spor og IKKE som DTS siger, et 6.1 spor.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: