Ja, spørgsmålene hober sig op undervejs. Filmmagerne har tydeligvis ikke brugt mange kræfter på at skabe en film, der på nogen måde giver mening. Personerne opfører sig for det meste idiotisk og har altså samtidigt et sært behov for ikke at have meget tøj på. Byen er befolket af særdeles aggressive folk, der ikke lader til at være underlagt loven. Bedstemoderens lig ligger dvaskt hen over en stol i stuen, hvilket alle synes at tage med ophøjet ro uden at sætte spørgsmålstegn ved det sanitære og/eller raske ved denne situation, og til sidst er det et mysterium, hvordan Leatherface kan holde til så meget, når han efterhånden må være mindst 60 år gammel.

Alligevel er den nyeste film om Leatherface på ingen måde en katastrofe, især fordi den tydeligvis nærer en stor respekt for originalen, som den flere gange hylder i løbet af sine 91 minutter. Ja, filmens begyndelse sammenkobler endda på fornem vis Hoopers klassiker med dette nye kapitel. Og så har den en solid, sidste halvdel, der indimellem bryder genrens kendte rammer, hvilket varmede denne anmelders skrækfilmselskende hjerte.

Se også: Filmz TV: Bag om “Texas Chainsaw 3D” og dens forgængere

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Silver666 11 år siden

Kan se du ikke kan lide Remaket og the begining hvilket jeg kunne
og de ting du trækker frem som være dårlige ting lyder nu som standard ting i nutildags teenhorror film dårligt skuespil sex og bryster så ikke noget nyt i det.
Jeg lugter et hint af snerpethed i din anmeldelse.
Nå men jeg vil se frem til denne film :-)
Gravatar

#2 Highland Park 11 år siden

Hvorfor har den suspekte blaffer eksempelvis skjorten helt åben, når det regner og er koldt udenfor?
Velsagtens for at pigerne skal forbarme sig over ham og gi' et løft.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#3 Thomsen 11 år siden

Silver666 (1) skrev:
Kan se du ikke kan lide Remaket og the begining hvilket jeg kunne
og de ting du trækker frem som være dårlige ting lyder nu som standard ting i nutildags teenhorror film dårligt skuespil sex og bryster så ikke noget nyt i det.
Jeg lugter et hint af snerpethed i din anmeldelse.
Nå men jeg vil se frem til denne film :-)


Sex og bryster har vel mere eller mindre været standard, siden Hammer begyndte at lave film i 1950'erne? Dårligt skuespil... tja, det er nok mere et produktionsvilkår. Horrorfilm får gerne de laveste budgetter.

Mht. "snerpethed", så kan det vel også bare være et ønske om forandring?
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#4 Riqon 11 år siden

Thomsen (3) skrev:
Sex og bryster har vel mere eller mindre været standard, siden Hammer begyndte at lave film i 1950'erne?


Jeps, det er jo derfor de dør.
Det er straffen for seksuel umoral.
Bare spørg Jason Vorhees.
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: