Brutal og modbydelig, men blottet for uhygge og regulær spænding – den seneste del af “Texas Chainsaw Massacre”-serien er en gabende kedelig og dræbende forudsigelig stiløvelse. Men i det mindste er den flot at se på og spændende at lægge øre til, og billedsiden såvel som lydsiden præsenteres mere end hæderligt på denne dvd. Ekstramaterialet er nogenlunde, om end intet særligt, men kombineret med den imponerende AV-præsentation gør det i sidste ende udgivelsen anbefalelsesværdig til dem, som bare ikke kan få nok af at se motorsave lemlæste unge mænd og kvinders velbyggede torsoer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Scarface 17 år siden

Så filmen på www.peekvid.com og syntes faktisk, at den var lidt underholdende. Ville nok give den 3/6 bare for at være gammel fan af serien. ;)
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#2 filmz-rupert giles 17 år siden

Jeg kunne også godt lide den. Måske endda til en lille fire-stjernet bedømmelse. Den forrige var en stabil fire-stjernet film i min bog, simpelthen fordi den var mere underholdende.

Men den her film er en af de få nyere slasher-film, der rent faktisk leverer varen i nastiness. Andre film som Saw (bvadr) og Hostel (middelmådig) lover meget, men holder intet. Men den her film er væmmelig. Og det er godt :-)

Dog er min nyere favorit blandt slasherfilm og nastiness remaket (yes, et remake) af The Hills Have Eyes. Jeg var særdeles godt underholdt. På den syge måde.

Men ellers er det kun film fra asien, der rent faktisk er så lede og onde i sulet, som Hollywood gerne vil have os til at tro, at f.eks. Saw og Hostel er.

Den her film er dog tilpas led og langt tættere i ånd med forbillederne fra 70erne end den forrige film var (selvom den alligevel er lidt bedre)
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#3 king b 17 år siden

#2 Ren og skær interesse: Hvad er dine asiatiske horror-favoritter?

Jeg ville nok give 2,43/6 til Chainsaw Beginning, så det er lige før jeg nærmest er enig med anmeldelsen....
Gravatar

#4 king b 17 år siden

I øvrigt, angående dvd'en, mr. Insider - du fremhæver selv de tekniske aspekter ved dvd'en - fotograferingen og lyden - hvor meget bliver der talt om det på kommentarsporet?
Gravatar

#5 The Insider 17 år siden

Beklager det sene svar :-) De tre mænd på kommentarsporet fokuserer mest på de ting, som har forbindelse til pre-production og selve production-delen af filmen. Dvs. der tales meget om karaktererne, manuskriptet, referencer, konstruktionen af scenerne, skuespillet, enkelte forskelle på biograf- og dvd-udgaverne etc. Der er desværre lidt begrænset snak om post-production delen, men der tales dog lidt en smule om klipningen, og - som beskrevet i anmeldelsen - er de tre herrer velformulerede og interessante :-)

Men når nu billed- og lydsiden er så imponerende, kunne det da have været fint, med lidt mere snak om netop de aspekter af filmen. Men der bliver dog altså tid til lidt snak om bl.a. brugen af kameraet, især under scenerne hvor det 'flyver' rundt sammen med skuespillerne. Det eneste sted, jeg umiddelbart kan huske, at lyden bliver nævnt, er scenen, hvori Leatherface for første gang tager masken på, og det er desværre ikke meget... :-)
War. War never changes.
Gravatar

#6 jona 17 år siden

Den er god, men på en måde blev jeg alligevel skuffet -efter at have set filmens hjemmeside-
Det gode ved den er, at den fortæller F. eks. hvordan Hoyt mistede sine tænder og hvordan manden i rullestolen mistede sine ben...
Jeg blev skuffet over at der er for lidt motorsavs-sjov med og syntes også det er en simpel historie, med på en måde en efterligning af 2003-udgaven...

Jeg kan bedst lide Den fra 2003...
'The Beginning' for 4 stjerner ud af 6, af mig...

Skriv ny kommentar: