“The Hills Have Eyes 2” er skoleeksemplet på en udhulet opfattelse af, at en succes pinedød bør følges op af en fortsættelse. Det synes at være baggrunden for denne udvandede og særdeles tyndbenede sequel, der har meget lidt brugbart at byde på. Tankevækkende er det da også, at instruktør Wes Craven eftersigende kun har brugt en måned på manuskriptudviklingen, og resultatet er også derefter: plat, klichefyldt og fornærmende ringe, hvilket dermed står i skærende kontrast til filmens audiovisuelle kompetencer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Bardoboy 16 år siden

Synes nu den første ver ret fed, så tror jeg vil give denne her en chance på et tidspunkt.. men måske først når den er blevet til en favorit film..:)
Gravatar

#2 Lawman. 16 år siden

i]Meget symbolsk indledes "The Hills Have Eyes 2" med fødslen af det barn, der i forbindelse med en voldtægt blev undfanget i førsteudgaven.[[/i]

Hvor er det lige i 1'eren det sker, og hvem blir voldtaget? Kan overhovedet ikke huske det!:(
Gravatar

#3 filmz-sjqlund 16 år siden

Næsten alle jeg snakker med synes "The Hills have eyes" filmene er ret dårlige, inklusive anmeldere.

Her er jeg dog af en anden mening. Har set begge film med min bror, og begge film har i den grad underholdt os. Selvom historien ikke er den bedste, og hovedpersonerne nogle gange virker lidt dumme, så er filmen så brutal og til tider sjov, at den bliver rigtig god.
Har ikke set den gamle film, men synes i hvert fald begge film er utroligt gode hvis man bare søger lidt god (og voldelig) underholdning.
Gravatar

#4 icetea 16 år siden

1'eren var meget fed, denne er knap så fed. Men stadig underholdende :)

3/6
Gravatar

#5 Fable 16 år siden

Jeg synes sgu også det er udmærket underholdning, det ER et ret så plat koncept, men det virker, for mig i hvert fald.
Gravatar

#6 filmz-Le Samouraï 16 år siden

2'eren var klart også bedre, end jeg havde forventet. Ikke noget, der går over i gyserhistorien, men okay popcornunderholdning.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#7 filmz-incubus 16 år siden

#2
Emilie de Ravins rolle bliver voldtaget i campingvognen, når mutanterne angriber dem midt om natten så vidt jeg husker... der hvor de afleder opmærksomheden med at brænde faderen.
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
Gravatar

#8 Lawman. 16 år siden

#7,
Det er da vist ikke helt rigtigt. Mutanten forsøger at voldtage hende, men de bliver jo afbrudt. Og det er da slet ikke hendes barn man ser i 2'eren!
Gravatar

#9 HonoDelLoce 16 år siden

Lidt skuffende at læse denne anmeldelse, da jeg egentlig lidt havde håbet at denne film kunne smides på her i den kommende weekend, når jeg skal prøve at gøre kur til en søød søød pige.. - en god gyser plejer jo altid at bringe folk lidt tættere sammen..

Hmm.. Så må jeg jo på udkig igen :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#10 lagoni 16 år siden

Ja, der er intet der scorer som voldtægtsmutanter...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: