“The International” er visuelt animerende med sine mange monumentale billedkompositioner og strofiske lydsider. Det er de væsentlige takter i en film, hvor dens tyske instruktør med høj retfærdighedssans forsøger at redde den tredje verden med, hvad der må opfattes som traditionelt thrillergreb som ypperste våben. Spændingen fejler imidlertid ikke noget, og med stilistisk arkitektur som bagtæppe gebærder Owen og Watts sig fint i fjendeland. Kan man sin Tykwer, vil savnet af større portioner af dennes ekvilibristiske leg med de audiovisuelle muligheder dog nok blive for stort i det lange løb.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Bruce 14 år siden

Halv tam dusinvare fra Tykwer. En flot koreograferet action sekvens og utallige "har jeg ikke set/hørt det før" momenter. Lad din nabo se den og brug tid på Tykwers Perfume: Story of a murderer istedet.

3/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 rasmusv 14 år siden

Flot koreograferet og lækre billeder, men filmen går i tomgang. Temaet bruges dårligt og selvom jeg hader en bedrevidende michael moore fortæller der revser systemet, så savner jeg det bruges mere til at drive fortællingen. Først 100 minutter inde i filmen (der varer 110 minutter) tages tråden for alvor op, så man forstår det er omdrejningspunktet for filmen. Derudover er filmen for slap instrueret og klippet. Mindst 2 gange var jeg ved at falde i søvn fordi der ikke sker noget. Det er superbt at give seeren ro til at fortolke og forstå sammenhængen i tema og tekst, men da historien er så svag og langsomt fortalt fremstår filmen som den var i dvale.

2/6

Skriv ny kommentar: