Det er bestemt en eksistentiel åre, som Allen her har fundet, og som ikke altid passer til hans sindelag. For selvom “To Rome with Love” er en charmerende sag, kan man ikke andet end ønske sig en mindre gumpetung og mere fokuseret version af selvsamme film. Allen har ofte boltret sig i den letfordøjelige og fornøjelige komediegenre, og efter “To Rome with Love” ville det være dejligt, hvis han vende tilbage til den. I det hele taget kunne det være fornøjeligt at se Allen lave noget andet end en ensemble-film, for det virker, som om manden kunne trænge til lidt afveksling.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 KristianEnevoldsen 11 år siden

Jeg er meget enig. Det er ikke en af Woody Allens bedste, men den har skam sine øjeblikke. Lige en lille sidebemærkning. Woody er ikke 67 år gammel. Han er 77 år gammel. Det er selvfølgelig nok bare en skrivefejl :-)
Gravatar

#2 The Insider 11 år siden

#1, godt spottet - hermed rettet :-) Fandt dog ud af, at han først fylder 77 år til december, så det er rettet til 76.
War. War never changes.
Gravatar

#3 skittlez 11 år siden

"Men Allen kan dog alligevel ikke helt dy sig for også at kopiere sin egen "You Will Meet a Tall Dark Stranger" og alle dens romantiske forviklinger og personer, der ikke altid vækkede den største sympati - en film, der for resten fungerede meget bedre end "To Rome with Love"." - fra anmeldelsen.

Nu er det vel ikke kun den han kopierer, men alle hans andre romantiske ensemble-film også. Men ved ikke helt hvad jeg skal mene om at den her fungerer dårligere end You Wil Meet..., som jeg ser som en af hans svageste. Dog stadig seværdig.

De fleste steder jeg har læst om filmen, er det kun Benigni-sekvenser, der falder igennem. Så som med alt Woody skal den helt sikkert ses på et tidspunkt.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#4 Highland Park 11 år siden

... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5 Zombi 11 år siden

Highland Park (4) skrev:
"Ole Michelsen anmelder ny Woody Allen-film" :)


Tak for linket. :)

Jeg savner godt nok Ole Michelsens anmeldelser.
Gravatar

#6 Romance 11 år siden

Hey - Hvis du også savner Ole Michelsen skulle du måske tage at kigge med her:

Folkeferie har nemlig temarejser til Malta - og en af dem er faktisk en temarejse om film med Ole Michelsen.
Det var måske noget for dig?
Udover at han "live" anmelder film, som man sammen ser på ferien, er der også rundtur til film locations, som er blevet brugt til storfilm som Troy og Gladiator der er optaget på Malta.

-Jeg ville selv tage med hvis ikke det lige var fordi jeg allerede har holdt min sommerferie :(

Gravatar

#7 Zombi 11 år siden

Romance (6) skrev:
Hey - Hvis du også savner Ole Michelsen skulle du måske tage at kigge med her:

Folkeferie har nemlig temarejser til Malta - og en af dem er faktisk en temarejse om film med Ole Michelsen.
Det var måske noget for dig?
Udover at han "live" anmelder film, som man sammen ser på ferien, er der også rundtur til film locations, som er blevet brugt til storfilm som Troy og Gladiator der er optaget på Malta.

-Jeg ville selv tage med hvis ikke det lige var fordi jeg allerede har holdt min sommerferie :(


Det lugter lidt af reklame det der. :S
Gravatar

#8 Kruse 11 år siden

Meget :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9 Bodilio 11 år siden

Til Rom med masser af kærlighed,
Selvfølgelig er filmen To Rome with Love en kærlighedserklæring til den evige by og til romere og romerinder.
Filmen har sparet mig for besværlighederne ved at foretage en rejse til Rom, for skønheden og stemningen og lyset bliver leveret hjem til mig, når jeg tapper på min Ipad og lejer filmen.
Meget af dialogen foregår på italiensk og uden undertekster (den engelske udgave af DVDen), og det der en mening med: det handler ikke så meget om, hvad der faktisk bliver sagt, det er måden, det bliver sagt på. Egentlig er det nok en fordel ikke at kunne forstå italiensk, for man skal bare læne sig tilbage og lytte til skønheden i sproget og se på de følelsesfulde udtryk.
Indimellem fanger man ordet "famoso", og det drejer sig jo om at være "famous", berømt eller berygtet, eller vælge ikke at være nogen af delene.
Filmen handler også om higen efter passion og hed sex. Det er altsammen festligt og fornøjeligt, men med en understrøm af:den naturlige, romantiske higen efter kærlighed og sex trues af den unaturlige, uromantiske higen efter berømmelse og succes, en sand værdikamp mellem sande og falske værdier.
Woody Allen har ikke kunnet lade være med at anbringe en gammeldags, romantisk dobbeltgængerfigur - Alec Baldwin - , der forgæves forsøger at udfylde sin rolle som mentor for en ung mand, der er blevet lokket til ..dårlig opførsel, som han kommer til at betale prisen for.
Filmen er festlig og forførende, og lidt foruroligende.
Bodilio

Skriv ny kommentar: