Sidney Pollack vender stærk tilbage til genren med denne politiske thriller. Ikke siden “Firmaets mand” og “3 døgn for kondor” har Pollack formået at fastholde publikum i en sådan grad. Intens og spændende katten-efter-musen thriller, hvor man ikke altid lige ved hvem der er katten og hvem der er musen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 putandtake 18 år siden

Filmen har en dansk plakat, og ikke den her brugte....
http://www.uip.dk/uipweb/website/OmFilmen.php?id=8...
Gravatar

#2 chuck 18 år siden

Lyder godt. Glæder mig til at se Kidman og Penn overfor hinanden.

#1 Synes den danske plakat er lidt fesen :) Hænger den "amerikanske" plakat ikke rundt om i byen eller har nettet fjernet det sidste af min realitetssans?
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#3 filmz-Exitium 18 år siden

sean peen er en meget god skuespiller, kunne specielt godt lide ham i I am sam, god film.
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#4 filmz-matt_bender 18 år siden

Så lige Go' Morgen Danmark her til morges (duh!), hvor filmen blev anmeldt (5 stjerner), og der viste de et klip fra filmen med Penn og Jesper Christensen, og synes da egentlig han lod til at gøre det meget godt dér, Jesper Christensen, både i hans engelsk og virke. Men selvfølgelig kan man ikke dømme ud fra et lille klip af en film :) Vil gerne se filmen, men venter lige til den kommer på dvd... Ellers god anmeldelse, velskrevet.
That rug really tied the room together.
Gravatar

#5 filmz-sikorab 18 år siden

Utrolig god anmeldelse, har virkelig fået lyst til at se filmen. Håber også den er god, men får den nok kun set på leje dvd...
Gravatar

#6 Spanner 18 år siden

Glimrende stykke filmhåndværk. Penn og Kidman spiller eminent - specielt Penn, som har en meget virkelig måde at vise følelse på.

Jeg giver anmelderen ret i at Jesper Christensen ikke leverer nogen overvældende god præstation, men igen så er det heller ikke nogen rolle, der leverer nogen særligt inspirerende øjeblikke på noget tidspunkt i filmen.

Mit største problem med filmen er hele grundpræmissen til filmen:
Jeg fatter simpelthen ikke, hvorfor de skal stå og diskutere mordet inde i selve FN salen. De kunne tale om det alle andre steder. Det giver ikke nogen mening for mig - ud over at det sætter hele handlingen igang.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#7 lyspunkt 18 år siden

#6
Jeg kan kun give dig ret. Jeg var dog temmelig skuffet over filmen, på trods af, at den håndværksmæssigt er i orden.

Hvorfor skal Jesper Christensen i øvrigt forsøge at spille tysker? Det virker ikke særligt overbevisende.

Jeg forståe heller ikke hvad hun er så bange for. Hun har slået ihjeld før, og er egentligt interesseret i at præsidenten dør.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus

#8 18 år siden

Gab.
Gravatar

#9 Spanner 18 år siden

Er han ikke Hollænder i filmen?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#10 filmz-Angel Eyes 18 år siden

Jeg var positivt overrasket over Tolken - det er længe siden jeg har set en rigtig effektiv thriller, der samtidig også have en interessant historie og fremragende spil over hele linien - især Kidman og Penn går godt i spænd sammen. Under scenen med bussen sad jeg virkelig og bed negle; fed suspense!
Kun slutningen er lidt tam, men det er til at leve med.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz

Skriv ny kommentar: