Tony Scotts “Top Gun” er en af den slags cheesy, overgearede og ekstremt pompøse 80’er-brag, som i det 21. århundrede snarere virker ufrivillig komisk end decideret spændende. Men filmen har fortsat en enorm fanskare, som garanteret vil nyde at se en veloplagt Tom Cruise flyve jetjager i HD, eftersom filmen ser fantastisk ud og lyder mindst lige så godt. Det er dog mildest talt besynderligt, at discen er fuldstændig blottet for ekstramateriale, når nu der blev udgivet en 2-disc dvd-udgivelse med en masse ekstramateriale for knap to år siden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Petrescu 16 år siden

# 7 Kadann
Jeg kunne ikke være mere enig.

Men at kalde 80'erne for et kedeligt filmmæssigt årti passer ikke efter mine begreber. Som #3 skriver, så var årtiet fyldt med gode film der stadig tales om i yderst positive vendinger.
Gravatar

#12 filmz-Bruce 16 år siden

Syntes denne var fed i 80'erne, men damn, der er løbet meget vand under broen siden dengang. Ja, musikken er dæleme 80'er agtig på den værst tænkelige måde og her vil jeg lige skyde ind, at jeg synes at musikken fra England fra 81-85 var en guddommelig periode, men der var meget l...

Har den i HD DVD versionen, men har kun fået checket den meget kort. Lydsporet mener jeg kan huske, er meget a la SE versionen på DVD, med DTS 6.1 spor og jeg bliver lidt nødt til at checke den igen, inden jeg udtaler mig.

Men filmmæssigt er det som virkede før, holdt helt op med at virke på mig og nu er det blot corny, på den corny cocktail Cruise måde med bredt smil, tilbagestrøget hår, flyverbriller og 80'er machostil med indlagte puder i jakkesæt.

R.I.P.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#13 jessup 16 år siden

Så den i bio i sin tid og den sagde mig ikke meget. Siden voksede den på mig bla. de emotionelle scener i MTV stil er i bagspejlet dekadent øjeguf. At jeg kunne nævne 500 film jeg synes bedre om, ændrer ikke det faktum at det er en udmærket 80'er film fra den amerikanske mainstream.

Det er mange år siden jeg har set den men anmeldelsen giver appetit.
This is just until June
Gravatar

#14 Kram 16 år siden

Syntes nu anmeldelsen passer meget godt, 3 stjerner er en fin score for sådan en film, og personligt har jeg nu set den flere gange, bare for 80'er effekten, Riiiiiiiight into the Danger Zone!

The Insider, lad os få en anmeldelse af Hot Shots! ;)
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#15 The Insider 16 år siden

#14, hehe, man skal aldrig sige aldrig :-) Personligt værdsætter jeg toeren mest. Damn, jeg lejede den mange gange som 'lille'. "I loved you in Wall Street!" :-D
War. War never changes.
Gravatar

#16 Lawman. 16 år siden

Synes nu det er en ganske underholdende film, omend den ofte er ret cheesy. Bliver dog altid fanget af den, når de viser den i fjernsynet... Og replikkerne er da max fede hele vejen igennem!:)
Great balls of fire! Oh yeah:)

Skriv ny kommentar: