Utallige elendige film udkom i sommer, og “Transformers: De faldnes hævn” var absolut en af de værste – en følelseskold og indholdsløs stiløvelse. Filmen ser til gengæld godt ud på dvd og lyder fantastisk, men kun ét sølle kommentarspor medfølger. Fans bør opstøve filmen på Blu-ray. Alle andre bør lade udgivelsen samle støv hos den lokale videoforhandler.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MOVIE1000 14 år siden

2 stjerner enig mere er den ikke værd
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#2 evermind 14 år siden

God anmeldelse, Johan, og jeg er meget enig: Sansebombardementet var heller ikke længe om at gøre mig immun, og til sidst sad jeg vitterlig bare og glædede mig til kavalkaden af robotslåskampe og eksplosioner var overstået. Og jeg kunne endda godt lide den første ... Det var bare, som om de tænkte, at toeren automatisk ville overgå den, hvis de skruede op for det hele.

Problemet er, at de glemte at sortere: Selv om jeg fandt etteren underholdende, erkender jeg gerne, at den ikke var uden problemer. Dem kunne jeg dog se igennem fingre med første gang, fordi filmen alligevel havde en form for flow. Man har dog valgt også at forstørre alle svaghederne i fortsættelsen og smide hele cocktailen i fjæset på publikum nonstop, så selv de dele, etteren havde kørende for sig bliver anstrengende.

Rigtig flot film, ja, men også hurtigt meget belastende; karakteren er spot on! ( - så er dét i hvert fald sagt, inden de fanatiske Bay-fans belejrer dig med utilfredse indslag ... ;))
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#3 Petrescu 14 år siden

Wauw. Jeg må hellere holde mig til at se min søn lege med sine Transformers, hvor er i høj grad er slåskampe, dele der flyver rundt, men tilgengæld er der en del finurlige replikker, masser af kreativitet og en uforudsigelighed man nærmest kun kan finde hos børn.
Gravatar

#4 Kruse 14 år siden

Ganske underholdende anmeldelse Johan, og jeg er rimelig sikker på at min oplevelse af filmen ville blive den samme som din. Et'eren var absolut forfærdelig, så jeg springer helt over to'eren.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#5 filmz-Utyske 14 år siden

Men vi ved jo alle, at det blot er fordi Johan KUN kan lide sort/hvide franske film, som han helst ser med en latte! :D
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#6 Kviesgaard 14 år siden

2 sterner. Vil det sige at filmen er lige så god som X-Men Origin: Wolverine?

Jeg er fuldstændig enig i at filmen kun er 2 stjerner værd. Det eneste jeg fandt fornøjelse i i den film, var scenerne i starten og i skoven med Optimus Prime, hvor han folder sig ud (ja jeg er desværre transformersfan, og nej jeg bryder mig ikke synderligt om Michael Bays version af de stridende robotter).

Slutkampen i filmen fandt jeg temmelig langtrukken og uinteressant, og jeg er kun glad for at min lillebror ikke har givet mig filmen i julegave, hvilket han gjorde med den første.

Så lige et spørgsmål til The Insider: Er G.I. Joe, the rise of Cobra ikke ringere end Transformers: De faldnes hævn?
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#7 filmz-Utyske 14 år siden

#6 -

Johan har givet "Wolverine" tre stjerner i sin anmeldelse. Det var Flaming Homer, der anmeldte den i biografen og gav den to stjerner, så der er vel ikke det store sammenligningsgrundlag, hvis det er de to anmeldelser du har kigget på.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#8 Kviesgaard 14 år siden

#7

Jeg er ved at blive senil. Jeg havde fuldstændig glemt at det var biografudgaven af Wolveringe, der kun fik 2 sterner. Tak for opdateringen.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#9 Batsy 14 år siden

er uenig med en ting Johan, syndes musikken er udemærket men 3 til 4 stjerner kan den få efter hvad humør jeg er i men musikken fejler slet ikke noget.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#10 inflector 14 år siden

Helt enig med anmeldelsen, selvom 2 stjerner måske er i overkanten, for mage til bras skal man lede længe efter.
selfimprovement is masturbation

Skriv ny kommentar: