Det er ikke svært at se at “Tristan” ikke har haft et budget der kan komme i nærheden af de store film og de storslåede slag vi efterhånden er blevet forvandt med. Særligt nær slutningen på filmen føles skalaen unægtelig meget lille. Til gengæld så er de individuelle kampsekvenser kompetent skruet sammen og udført med en passende vildskab. Den savner man så lidt i selve historien, der næsten truer med at blive for pæn til tider. En bid mere galskab og løssluppen passion kunne have hjulpet betydeligt. På trods af den stjerneløse rollebesætning er filmen fint spillet og særligt Rufus Sewell har nogle gode øjeblikke.

“Tristan” er, om ikke stor kunst, så glimrende håndværk og et fint romantisk eventyr. Den er en del mere følelsesmæssigt involverende end man skulle forvente. Selvom den handler om dybfølt kærlighed der trodser alle farer, så behøver man heldigvis ikke trodse nogle for at blive revet med af denne historie.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Kaffekongen 18 år siden

Troede kun den hed "Tristan" på dansk... det siger de da i tv?
----------------------------------------
Hail to the King, baby! -Ash
billed af dvd-samling: http://www.absolute.cc/_borders/23_20a.jpg
Gravatar

#2 Slettet Bruger [1918826615] 18 år siden

Ser vist ud til at være rettet. ;)
Gravatar

#3 filmz-Angel Eyes 18 år siden

Tja, det lyder jo lidt bedre end jeg havde regnet med, især efter at have set traileren, hvor anakronismen nåede sit topmål, da Evanescence akkompagnerede den stolte ridder og den fagre mø...suk!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#4 filmz-trillefix 17 år siden

Den ser sgu da helt ok ud. prøver lige at finde den der trailer du snakker om.
...I´d explain it to you but your brain would explode.
Gravatar

#5 filmz-trillefix 17 år siden

Ahh. jeg forstår hvad du mener med traileren nu. den ser lidt. ehm... first knight agtig ud.
rufus sewell er genial i de roller. så håber da der er mere til den end traileren ser ud til.
...I´d explain it to you but your brain would explode.

Skriv ny kommentar: