“Troja” er ikke nogen nyskabende film, men løfter derimod arven fra forgange tiders episke storfilm på flot og medrivende vis. Der er storslået action, imponerende production design og farvefulde karakterer – alt sammen på højde mod Scotts “Gladiator.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Bitcho 19 år siden

Mærkeligt at Achilles mor prøver at overtale ham til at gå i krig. Hun var jo i alle sagn imod krigen... mærkeligt...

Og puttede jo Achilles ned i styx for at gøre ham udødelig (glem dog hann Achilles sene), fordi hun vidste han ville drage i krig og at han ville dø i den. Mærkeligt så at overtale ham til at drage ud til døden. hehe

Men glæder mig som en gal... hehe
Gravatar

#2 rasser 19 år siden

Jeg så filmen i dag, og den var da udmærket. Jeg har læst Illiaden i gymnasiet men kan ærligt talt ikke huske alle detaljerne. Der var dog nogle klare afvigelser fra digtene, de fleste ret logiske forsøg på at gøre filmen mere sammenhængene, og give nogle af karaktererne større betydning.

Filmen var som sagt glimrende, men der manglede bare et eller andet som jeg (desværre) ikke kan sætte fingeren på. Eneste store problem var musikken, der aldrig rigtigt fængede mig. der har været en del problemer omkring musikken til filmen, og det afspejles klart.

Filmen underholder, men mangler lige det sidste spring til at gøre den til rigtig "klassiker". 4/6 fra min side.
Gravatar

#3 El vez 19 år siden

En af de sjove ting fra musikken synes jeg er i Achilleus' og Hectors kamp, er helt stille og så begynder noget let slagtøj, i bedste "Crouching Tiger.." stil - det grinede jeg lidt af - men det fungerede nu en gang udmærket.

Det kunne bestemt være interessant at se filmen med det oprindelige score.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#4 filmz-silverscreen 19 år siden

Troy er en rigtig flot film - ingen tvivl om det. Men, når det er sagt, skal det også siges, at det primært er det visuelle der gør indtryk. Skuespillet lader derimod en del tilbage at ønske - Brad Pitt løfter aldrig sin Achelleus figur ud over kliché stadiet og Orlando Bloom er direkte elendig (men det overrasker nu ikke).

Kun de "Gamle Drenge", Peter O'Toole og Brian Cox formår at gøre deres roller troværdige.

Stefan
Webmaster
www.silverscreen.dk
____________________________
Stefan - <a href=http://www.silverscreen.dk target=_blank>Silverscreen.dk</a>
Gravatar

#5 filmz-psmadsen 19 år siden

Troy > Van Helsing ;-) HAHA Bjørn
hehe
Gravatar

#6 filmz-happyhansen 19 år siden

Så den her i forgårs og så må jeg sige at jeg er lidt uenig i størstedelen af ovennævnte posts omkring musik og skuespilpræstationer;

Jeg syntes nu musikken passede kanont og især til kampscenen mellem Achelleus og Hector. Musikstilen minder meget om den der også kører i Gladiator hvilket jo er forståeligt nok når der vises flotte emotionelle billeder osv.

Og omkring skuespilpræstationerne, ja så syntes jeg sku både Brad Pitt og især Eric Bana gør det yderst godt. Brad Pitt klarer det perfekt som kæmperen over alle kæmpere med sin hurtighed og styrer jo fuldstændig teknikken. Hvem kan ikke nikke genkendende til at hans "lille hoppe og stikke" stil er for sygt godt lavet?
Gravatar

#7 Lady Arwen 19 år siden

Et lille spørgsmål til jer der har set filmen er den meget voldelig ikke at det gør noget men det er bare..... Skal se den torsdag jubi!!! Glædet mig til den i over et år!!!!! Nå håber i kan svare på mit spørgsmål....???!!!!
Doctor Who <3
Gravatar

#8 El vez 19 år siden

Mjae, der er ikke folk der får kappet hoveder eller ben af, men der er da en del blod.

Den er R rated i USA, og i betragtning af at man ikke engang ser et bart bryst, så nogen må mene den var voldelig :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#9 Lady Arwen 19 år siden

Jeg ved godt den er R rated i USA skriver på message board på IMDB men der er altså ikke afhuggede hoveder og ben det var da dejligt synes det er åndsvagt at lave den slags det ser altid totalt falsk ud!! :-)
Doctor Who <3
Gravatar

#10 El vez 19 år siden

Der er en der bliver skudt i hælen..
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: