For dem der ikke er voldsomt interesserede i omfattende specialfeatures, er det her en udmærket udgivelse af “Troja” med en god præsentation af selve filmen. Er man derimod interesseret i at vide, hvordan de fik stablet hele produktionen på benene, skal man nok udvise lidt tålmodighed, og se om Warner mon ikke har et eller andet større i ærmet. Filmen er trods alt en enorm satsning, og selskabet er med garanti klar over, at der er mange forbrugere, som gerne vil investere i en fuldforkromet specialudgave. Hvis det så skulle vise sig, at der ikke kommer flere udgaver af “Troja”, kan man stadig trøste sig med, at skiverne til den tid sikkert er faldet i pris. Som det står nu, betaler man nemlig for meget for for lidt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 putandtake 19 år siden

Fin anmeldelse, men jeg ved ikke om jeg er enig i, at "standarden for ekstramateriale er blevet hævet markant indenfor de seneste år". Mængden er steget, men jeg har efterhånden set en del film, hvor bonus features mest af alt tjente til at få udgivelsen til at se ud af noget, uden at de i øvrigt havde nogen reelt indhold.
Gravatar

#2 morten8546 19 år siden

kan kun give dig ret #1, synes dog filmen er for fed, dog med de samme kritikpunkter som Hasselguff udpensler...

skal helt sikkert have Troy på dvd, kan dog ikke helt bestemme mig for, hvor meget jeg gider smide i den, altså ekstra materiale...
Angela Dodson: "Are you going down?!?"
John Constantine: "Not if i can help it."
Gravatar

#3 filmz-bullseye 19 år siden

Venter helt klart på en "Homers Extended Directors Cut, Illiaden Inspired Special Edition Box"
Gravatar

#4 filmz-Alex De Large 19 år siden

Jeg håber på at se en version med Gabriel Yareds score. Det lyder bare lige det bedre ;)
Gravatar

#5 ks 19 år siden

Fantastisk film i mine øjne, gav det helt rigtige episke sus, som jeg i høj grad forventer af denne slags film.

Jeg er enig i at Gladiator's fotografering og billeder generelt var smukkere, til gengæld vil jeg mene at kampene I Troja er noget flottere koreograferet (dermed ikke sagt, at de er dårlige i Gladiator), specielt den nævnte Hector vs. Achilles kamp, den tog sq pusten fra mig.

Jeg håber de udgiver en CE af en slags, gerne med et DTS spor! :)
Gravatar

#6 cnr 19 år siden

"Der er sympatiske karakterer at finde på alle sider.... hvorfor det bliver meget svært for os at fokusere vores sympati"

Come on, tværtimod grund til at sidde og klappe i hænderne over en Hollywood film der rent faktisk kan vise nuancer i stedet for blot sort og hvid.

En stor andel af de film jeg ser, kan jeg sgu bedre identificere mig med skurken end helten, fordi helten bare er for fejlfri. Det er vel meget naturlig at når de har valgt at gøre filmen mere realistisk end den oprindelige historie, så gør de også persongalleriet mere realistisk.

Hvis du vil have sort/hvid, så se en Van Damme film!
Gravatar

#7 filmz-phillip morris 19 år siden

#6, "Come on, tværtimod grund til at sidde og klappe i hænderne over en Hollywood film der rent faktisk kan vise nuancer i stedet for blot sort og hvid".

Påstår du at "Ringenes herre" ville have været mere nuanceret hvis alle personerne havde været sympatiske - inklusiv Sauron? Filmen skal ikke være sort/hvid - men den skal heller ikke være hvid/hvid, for hvis alle er lige gode, er der jo netop ingen nuancer, vel? Troy behøver ikke være sort/hvid, men den er ikke er en film som man lever sig så meget ind i, da man nærmere står udenfor og ser alle de her sympatiske personer slås mod inanden. Følte du måske med nogen af dem? Og hvem?

Van Damme mangler nuancer, og det gør Troya jo også. Du kan ikke kalde den film nuanceret - med mindre du er vant til at se Van Damme.
---
Bum-chi-bum
Gravatar

#8 piazorro 19 år siden

synes nu at ekstramaterialet er noget tyndt.
den amerikanske dvd-udgave udkommer først i januar så det er sandsynligt at der kommer en ny udgave med mere ekstramateriale dér
Bevar Hundeprutter, Mågeklatter, Ørevoks, Andemad og Kloakslam
- meld jer ind i gruppen på Facebook
Gravatar

#9 filmz-Randy Savage 19 år siden

helt enig med anmeldelsen gj!
Gravatar

#10 cnr 19 år siden

#7

Jeg syntes faktisk at Ringenes herre indeholder nuancerede personer. Smeagol naturligvis, men Wormtongue gennem hans forståelse for Eowyn viser også interesante sider. Og ligesom Sauron er sort, så er der heller ingen tvivl om den græske konge i Troja.

Men fair nok, som et eventyr er Ringenes næsten nød til at være mere sort/hvid. Troja prøver at fortælle en mere realistisk historie, og derfor bør persongalleriet også bære præg deraf.

JEg mener ikke at Troja er en nuanceret film, men netop persongalleriet er med til at fjerne den fra de mest kliche fyldte Hollywood produktioner. At personer som man føler under andre omstændighed burde have været venner bliver tvunget af forhold uden for deres kontrol til at bekæmpe hinanden tilføjer en ekstra dimension.

Skriv ny kommentar: