Trolde er generelt grinagtige, så det er enormt imponerende, at “Troldjægeren” formår at gøre os så bange for de store skabninger. Men “Troldjægeren” stiler ikke blot efter at være uhyggelig, men også efter at more, og den gør begge dele med manér. Den forbavsende flotte film ser blændende ud i HD, og den lyder lige så godt. Ekstramaterialet skuffer en smule, men hvis man bare har den mindste svaghed for gysergenren, så er denne skive et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Collateral 12 år siden

#20: Nå jamen jeg kan faktisk meget godt lide at få det hele ud i en kører, så der er så lidt roden rundt i menuer så muligt. Men ja, vi er helt enige om at filmen er en stor fornøjelse at se. Selvom den måske hugger lige vel meget fra film som Blair Witch i sin opbygning. Jeg ligger nok på en stor 4/6
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#22 davenport 12 år siden

Hvor er det absolut billigste sted at købe den?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#23 dslacker 12 år siden

Fantastisk fin film. Jeg fik et stort smil på da de plantede 3 gedebukke på en bro som en fælde for en trold nedenunder.
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#24 MOVIE1000 12 år siden

Der findes ikke mange film om trolde, blev noget overrasket over, da jeg læste denne anmeldelse at der var tale om en norsk film. Den måtte bare ses. Til mit held fandt jeg den i en rode bunke i Blockbuster på BD til 50 kr, HAPS, nu var den min.

Filmen skal forestille sig at være et skoleprojekt, der er blevet filmet, og afleveret og klippet sammen. Starten var dejlig befriende at man ikke fik nogen introduktion til skoleeleverne, de jagter en bjørnejæger kaldet Hans. En dag følger de efter ham ud i en skov, pludselig kommer der glimt, brøl, store tramp, der vælter træer, imod eleverne kommer Hans løbene og råber kun til kammeraet "TROOOOLLLLLLL".Og nu begynder de vilde jagte på troldene i Norges flotte landskab.

Det er en rigtig flot film, og den bliver meget levende da troldene virker ret realistiske for slet ikke at tale om lydene fra troldene. Humor havde jeg svært ved at finde i filmen, den var underholdene, udover troldene der fik mig næsten til ikke at blinke under hele filmen var Hans, det var spændende at høre om hans job og viden om trolde, og at han ikke var glad for sit job blandt andet pga. lønnen og nattearbejdet.

Filmen er meget uforudsigelig, og når set filmen er man glad for at bo i Danmark.

Et meget stort 4/6 (Savner ekstramateriale :( )
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: