“Tropic Thunder” er pjattet, fjollet og generelt for meget… og det er helt på sin plads. Hvad, der kunne minde om en 107 minutter lang åbningssketch til et Oscar-show, står distancen. Makkerfænomenet Ben Stiller/Tom Cruise tager sig selv meget lidt højtideligt, og hvis publikum kan gøre dem kunsten efter, er der lagt op til en af de bedste spoof-komedier i nyere tid.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 MOVIE1000 15 år siden

man bliver virkelig overrasket over den film især hvis man tænker på at det er Ben Stiller som der har lavet den jeg synes at han har lavet noget lort her for tiden undtagen Nat på museet
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#32 Norrah 15 år siden

#31 syntes faktisk at Ben stiller er Adam sandler med lidt kvalitet. Hvis i kan forstå min fortolkning. Man ved lidt hvad man får inden det er lavet. Men man er altid underholdt.

Og med ben stiller, så ved man også altid hvad der kan forventes, men så sniger der sig ofte lidt guf med.

Dog vil jeg sige at tropic thunder overraskede mig:
Der hvor instruktøren træder på en landmine, det havde jeg aldrig forudset. Klassik.
Gravatar

#33 MOVIE1000 15 år siden

#32 ja eller den trailer med homo munkene
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#34 filmz-gofferoffer 15 år siden

#32

Ja, den scene overraskede virkelig også mig. Damn, det er sgu dejligt, uforudsigeligt film.

Er til gengæld ikke enig med din sammenligning. Sandler har for tiden ikke imponeret mig på nogen som helst måde, ahem, Zohan...
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#35 Ash 15 år siden

Den sjoveste film i mange år!
Tom Cruise er intet mindre en fænomenal! Han er jo ulideligt sjov i filmen!
I min bog er den helt oppe ved siden af "Naked Gun"
6/6
Gravatar

#36 Highland Park 15 år siden

... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#37 Petrescu 15 år siden

Så fik jeg også set Tropic Thunder. Efter gode anmeldelser overgav jeg mig og brugte tid på at se filmen, men jeg er langt fra begejstret af følgende årsager:
For det første, så skulle filmen være en form for satire over Hollywood selv. Dertil er alle karakterne alt for stereotypiske og unuancerede til at der overhovedet kommer bid i satiren. Det er åbenlyst hvorfra inspirationen kommer til de forskellige stjerner, men det er ofte nuancerne som gør satire interessant og kan pointere noget om virkelighedens aktører. Der fejler Tropic Thunder fælt hvor biddet er totalt tandløst. Det er som om at man ikke tør nok i forhold til kritik af filmindustrien.

Jeg havde ingen forventninger til Ben Stiller og han leverer da også en typisk præstation for han vedkommende. Jack Black får ikke det store at arbejde med og er reduceret til en form for statist. Robert Downey Jr. er tilgengæld totalt gennemført og er da også filmens bærende kraft.
Tom Cruise spiller, ja, Tom Cruise som får lov til at spille en atypisk rolle for ham. At han får så meget skærmtid virker kunstigt på mig. Som om at nu skal Cruise have lov til at modbevise sine kritikere og spille en helt anden rolle. Men Cruise er totalt malplaceret efter min bog og hans præstation er ikke ulig hvad han ellers spiller, blot med et skaldet og behåret tvist: Arrogant stodder. Samt:
At hans danseri i slutning virker som en reference til sofa-hopperiet hos Oprah.
Jeg fik følelsen af at Tom Cruise i rollen som Les nærmest spillede sig selv, blot iført skæg og blå briller


For mig er Tropic Thunder en af de ringeste film jeg har set i 2008 og jeg må give den 2/6, hvor den ene stjerne er for Robert Downey Jr.

Skriv ny kommentar: