“Tropic Thunder” er pjattet, fjollet og generelt for meget… og det er helt på sin plads. Hvad, der kunne minde om en 107 minutter lang åbningssketch til et Oscar-show, står distancen. Makkerfænomenet Ben Stiller/Tom Cruise tager sig selv meget lidt højtideligt, og hvis publikum kan gøre dem kunsten efter, er der lagt op til en af de bedste spoof-komedier i nyere tid.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Frederik 15 år siden

Jeg nød den, men jeg kan virkelig ikke lide Jack Black.

RDJ var nok det bedste ved filmen :)

4/6
Gravatar

#2 HonoDelLoce 15 år siden

Jeg tøver ikke et sekund med at give denne her film 6/6..

Jeg ved godt det virker så fanboy-agtigt, men det er vitterligt lang tid siden jeg har grint så meget..

Robert Downey har jo en formidabel evne til at stjæle opmærksomheden i de film, han er med i, og denne her er da slet ikke nogen undtagelse.. Men credit to where credit is due.. Stiller, Cruise og ikke mindst Matthew McConaughey gør det suverænt godt. Jack Black virker lidt.. Ja, ved næsten ikke om man får lyst til at sige fejl-castet.. Men han får nu slet ikke nok opmærksomhed i filmen til, at det for alvor får indflydelse på helhedsindtrykket.. Mere sådan noget med at man efter filmen spørger hinanden "Jack Black var da egentlig ikke særlig meget med, var han?" - og det til trods for at han vel er der i næsten alle scenerne..

Men - i bund og grund en virkelig positiv overraskelse (jeg var SÅ bange for, at det var en af de film, hvor alt det gode var blevet vist i traileren) og helt sikkert en film, jeg glæder mig enormt til at genoplive i hjemmebiografen :)

I'VE GOT YOU TIVO!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3 RFriis 15 år siden

Jeg må også ærligt indrømme, at jeg fandt denne rablende vanvittige krigskomedie hylende morsom. Som #2 nævner skyldes meget af filmens humoristiske opfindsomhed Robert Downey Jr., der rent ud sagt er fantastisk som australsk oscarsluger - i rollen som sort dræbermaskine. Resten af ensemblet gør det ligeledes forbilledligt, og "Tropic Thunder" er, trods sporadisk tomgang, et brag af en underholdningsfilm!

5/6
Gravatar

#4 Petrescu 15 år siden

Det ville have været humor hvis der var byttet om på navnerækkefølgen på plakaten.
Gravatar

#5 Spanner 15 år siden

Det er rart med en komedie, der rent faktisk er morsom. Jack Blacks rolle er ikke særlig velskrevet, men resten af castet er fænomenalt.

5/6
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 McPeter 15 år siden

Må indrømme det er en 3-4 stjerner mere end jeg havde forventet af denne film. Kunne være man skulle give den et forsøg hvis lejligheden byder sig...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#7 Morpheus 15 år siden

Jeg vil heller ikke tøve med at give Tropic Thunder 6/6 stjerner. Det er den bedste komedie/action film jeg har set i meget, meget lang tid.

Synes, modsat mange af jer andre, at Jack Black var mega genial heri, men jeg elsker nu også hans syge humor.

Robert Downey Jr. var helt klart det bedste i filmen og hans "I'm a lead farmer, motherfucker!" var den fedeste sætning i hele filmen.

Must see i biografen og must own på DVD.
Gravatar

#8 wimmie 15 år siden

Er helt enig i anmeldelsen...så den i USA i en proppet biograf og folk lå flade af grin hele filmen igennem ;)

Den har sine lidt for platte momenter men tilgengæld opvejes det af den fede satire og selvironi omkring Hollywood.

4½/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#9 hey now 15 år siden

Virkelig en sjov film, har ikke grint så meget siden Superbad.
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#10 natterjack 15 år siden

Fantastisk film, og Cruise har da lige fået noget respekt tilbage, noget jeg aldrig havde regnet med, jeg ville sige. Skal ind og se den igen, på tirsdag, lige netop sådan en film man skal se i en proppet i biograf.

5/6.

Skriv ny kommentar: