Den er ganske vist over 10 år gammel, men Peter Weirs “The Truman Show” er mindst lige så aktuel i dag, som den var i 1998. Filmen er en perfekt pærevælling af intelligent satire, løssluppen humor og inspirerende, bevægende karakterdrama. Desværre er denne Blu-rays AV-præsentation ikke frygtelig meget bedre end dvd’ens, og skiven indeholder intet nyt ekstramateriale. Paramount har dog været så venlige at give udgivelsen en forholdsvis lav vejledende udsalgspris, hvilket burde være nok til at overbevise fans om at købe filmen igen, og hvilket frarøver dem, der aldrig har set filmen, enhver undskyldning for ikke at give sig i kast med dette moderne mesterværk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 BN 14 år siden

Til helvede med at sjælden brister ...


Der har lige sneget sig et bogstav for meget ind i "sjælen". ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#2 Batsy 14 år siden

er fuldsøndig enig med andmeldesen, da min lille søster så den på 7 forstod næsten ingenting, men hun begyndte elleres at græde i slutningen.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#3 HonoDelLoce 14 år siden

Har altid været vild med denne film..

Så den igen for en måneds tid eller to siden, da jeg langt om længe fik den købt på dvd, og var overrasket over, at den faktisk var bedre end jeg huskede.. Tit og ofte har man jo ellers en sjov mani med at gøre film, man har set for længe siden, og synes at huske som god, lidt bedre end de reelt er. Men The Truman Show tog s'gu fusen på mig og overraskede som sagt positivt :)

Men ud fra anmeldelsen kan jeg se, at jeg ikke lige behøver løbe ud og sikre mig denne bd-udgivelse i frygt for at gå glip af noget uovertruffent HD :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 tiany 14 år siden

Jeg elsker den film, men har aldrig fået den købt - det burde jeg nok få gjort nu :)
Valar morghulis
Gravatar

#5 The Insider 14 år siden

#1, thanks, rettet.
War. War never changes.
Gravatar

#6 moulder666 14 år siden

Det her var nu også en af de film, der ikke sagde mig noget som helst da jeg så den i sin tid - men det er selvfølgelig ikke helt umuligt, at 10 år gør lidt ved det.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#7 evermind 14 år siden

bn (1) skrev:
Der har lige sneget sig et bogstav for meget ind i "sjælen". ;-)


Den slags sker jo en sjælen gang imellem. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#8 Riqon 14 år siden

Jeg er også helt enig angående filmen (aner ikke noget om udgivelsen). 6 stjerner er måske lige i overkanten, men 5 fortjener den helt sikkert. Historien er fremragende, Carreys skuespil også upåklageligt (og Noah Emmerich's, ikke at forglemme), men det er måske især musikken og stemningen, der gør tricket for mig.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#9 RasmusFL 14 år siden

Helt enig med anmelderen, et mesterværk.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#10 elwood 14 år siden

Billede 1
Jim Carrey sekundet før han endte på skadestuen

Billede 2
Sov godt Truman vi s...!? Arhhh for helvede forbandet Dead Pixel!

Billede 3

Norm!... Norm!... Norm? hmm Wrong Bar I guess

Billede 4
Al TØJET SKAL AF, ALT TØJET! DEt her det er... ikke Robinson?

En af de geniale ting ved filmen er også slutningen

Publikum har lige været viden til den største ting i tv'et historie, og nu er det slut sandheden har sejret, men istedet for og fejre dette, høre man replikken What else is on? eller noget i den stil, kort sagt der gives lige et eksemple på tv'et kraft som tidsfordriv
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: