“Tsotsi” vandt sidste år en Oscar for bedste ikke-amerikanske film. Alligevel har den visse mangler. Således er det meget svært at finde den mindste sympati for filmens hovedpersoner, og måske netop derfor bliver “Tsotsi” aldrig for alvor fængende. Til gengæld rummer ekstramaterialet mange kvaliteter og bør ses.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 chuck 17 år siden

Fin anmeldelse! Du er en hård mand Uffe. Jeg kunne godt snige mig op på 4/6 pga. slutscenen, men filmen er noget tung at danse med i starten.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#2 chandler75 17 år siden

Jeg synes egentlig at kortfilmen "The Storekeeper" var bedre end hovedfilmen. Mere neddæmpet og personlig.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 Kalle Ferm 17 år siden

Uenig i anmeldelsen. Synes filmen var meget vedkommende og god. Måske er jeg også forudindtaget, idet jeg har været i Afrika mange gange. Filmen rammer virkelig plet på hvordan gadebørn lever.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#4 akerman 17 år siden

Jeg synes det er en ganske fin film. Bedre end alt det crap hollywood spytter ud, that's for sure.

4.5/6
Gravatar

#5 filmz-BrotherJack 17 år siden

#3 og #4

Kunne ikke være mere uenig! Den ligner netop alt det crap Hollywood spytter ud, og netop derfor har vi fået muligheden for at se den. Det er totalt absurd at den er blevet en eksportvare udelukkende fordi der er blevet brugt godt udstyr, og filmen er spækket med ærkeamerikansk melodrama. På ingen måde vedkommende eller troværdig. Ville hellere have set den samme film optaget på et gammelt videokamera, fortalt af folk der følte for historien. Ikke folk der ville vinde en Oscar...

Skriv ny kommentar: