“Unstoppable” var en af sidste års absolut bedste – og desværre også mest oversete – thrillere. Tony Scott iscenesætter den ene nervepirrende actionsekvens efter den anden, og Chris Pine og Denzel Washington er så gode i hovedrollerne, at man bider neglene ned til roden i håbet om, at deres fiktive alter egoer klarer ærterne. Jovist, i perioder er “Unstoppable” konventionel og forudsigelig, men man keder sig ikke ét eneste sekund. Ligesom filmen fortjener denne Blu-ray en varm anbefaling. AV-præsentationen er formidabel, og ekstramaterialet vil garanteret tilfredsstille alle filmens tilhængere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Lord Beef Jerky 13 år siden

#10 Så hvis man havde ændret de virkelige begivenheder til ren fiktion, så havde det været mere troværdigt? I øvrigt havde filmen nok også været endnu mere kedelig så =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#12 Bruce 13 år siden

X&O (10) skrev:
Der hvor jeg finder præmissen latterlig, er netop fordi det i bund og grund er den samme løsning som bliver afprøvet igennem hele filmen. I starten da toget ikke kører særlig stærkt, da kan man køre ved siden af det og stige på, og hvis man af en eller anden grund ikke kan nå førehuset, så stig på et andet sted på toget og klatre hen til førehuset.


Ja man kan så meget, men "truth is stranger than fiction" og mennesker handler jo nu engang ikke altid lige logisk, hvilket især denne historie jo i særklasse viser, hvor en kombination af dovenskab og inkompetence igangsætter hele miseren. Præmissen er, eftersom den er sand, således ikke latterlig, men rettere tragisk, at der skal så lidt til at igangsætte en serie af fejltagelser, som blot akkumulerer til den endelige katastrofe.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#13 X&O 13 år siden

Bare fordi det sker i virkeligheden betyder ikke at det fungerer godt på film, så i den sammenhæng finder jeg omstændighederne utroværdige for en film at være.

Desuden kender vi jo ikke hele historien omkring ham der oprindeligt kørte toget. Måske hvis historien havde fulgt ham, og der var ting forud for handlingen der forklarede årsagen til at han ikke kunne indhente toget ville jeg finde det troværdigt. Havde filmen været en komedie havde det forholdt sig helt anderledes, og det havde måske i virkeligheden fungeret bedst til disse omstændigheder.
Gravatar

#14 Lord Beef Jerky 13 år siden

#13 Hmmmm... altså jeg er helt enig med dig i, at filmen ikke fungerer særligt godt, og at blot fordi den er baseret på virkelige hændelser ikke nødvendigvis derfor er en god film. Men at kalde virkelige begivenheder for utroværdige i netop dette tilfælde, synes jeg er noget sludder. Måske vores menneskesyn blot er meget forskelligt? Jeg synes langt de fleste mennesker er fjolser på et eller andet tidspunkt i deres liv, og at en halvfed amerikaner ikke kan gøre sit arbejde ordentligt, og de andre ikke reagerer særligt hurtigt, finder jeg dybt troværdigt og ja realistisk.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#15 X&O 13 år siden

Det er sammensætningen af omstændighederne som ikke fungerer for mig. Hvis nu at bussen i Speed skulle op på 150 km/t for at aktivere bomben, og dette skete fordi der lige tilfældigvis den dag lå en lastbil bagved og pressede buschaufføren til at køre så stærkt, så havde jeg også fundet det særdeles latterligt, selvom at vel teknisk set kan forekomme.

Men jeg tror jeg vil holde mig til, at historien ikke indbyder til en katastrofe-film, men i langt højere grad en komedie.
Gravatar

#16 Bruce 13 år siden

X&O (15) skrev:
Det er sammensætningen af omstændighederne som ikke fungerer for mig. Hvis nu at bussen i Speed skulle op på 150 km/t for at aktivere bomben, og dette skete fordi der lige tilfældigvis den dag lå en lastbil bagved og pressede buschaufføren til at køre så stærkt, så havde jeg også fundet det særdeles latterligt, selvom at vel teknisk set kan forekomme.


Så vi kan konkludere, at det var en latterlig begivenhed, som fandt sted 15. maj 2001. Sand, men latterlig.

Men jeg tror jeg vil holde mig til, at historien ikke indbyder til en katastrofe-film, men i langt højere grad en komedie.


Hvilket der som så meget andet, er et meget varierende syn på, såsom 70% positive kritiker anmeldelser, hvor filmens styrke meget godt opsummeres af Todd McCarthy:

The best blue collar action movie in who knows how long, this tense, narrowly focused thriller about a runaway freight train has a lean and pure simplicity to it that is satisfying in and of itself.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#17 X&O 13 år siden

Bruce (16) skrev:
Så vi kan konkludere, at det var en latterlig begivenhed, som fandt sted 15. maj 2001. Sand, men latterlig.


Ja det kan vi sagtens.

Bruce (16) skrev:
Hvilket der som så meget andet, er et meget varierende syn på, såsom 70% positive kritiker anmeldelser, hvor filmens styrke meget godt opsummeres af Todd McCarthy:


I lighed med hvad du selv nævnte tidligere, kan du sikkert også finde film jeg bedre kan lide med en 70% positive kritiker anmeldelser.
Gravatar

#18 Bruce 13 år siden

X&O (17) skrev:
I lighed med hvad du selv nævnte tidligere, kan du sikkert også finde film jeg bedre kan lide med en 70% positive kritiker anmeldelser.


Absolut, min pointe var blot, at du skrev " ... at historien ikke indbyder til en katastrofe-film, men i langt højere grad en komedie", hvilket jeg så kan konstatere, ikke er den gængse opfattelse, hvorfor et "jeg synes", derfor altid er et godt akkompagnement til den slags udsagn.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#19 X&O 13 år siden

Bruce (18) skrev:
Absolut, min pointe var blot, at du skrev " ... at historien ikke indbyder til en katastrofe-film, men i langt højere grad en komedie", hvilket jeg så kan konstatere, ikke er den gængse opfattelse, hvorfor et "jeg synes", derfor altid er et godt akkompagnement til den slags udsagn.


Arrre...

Men jeg tror jeg vil holde mig til, at historien ikke indbyder til en katastrofe-film, men i langt højere grad en komedie.

Desuden er det vidst efterhånden unormalt at folk skriver jeg syntes om deres meninger om films kvaliteter eller mangel på samme herinde...
Gravatar

#20 Bruce 13 år siden

X&O (19) skrev:
Men jeg tror jeg vil holde mig til, at historien ikke indbyder til en katastrofe-film, men i langt højere grad en komedie.


Ok, da jeg læste det, forstod jeg det ikke lige så entydigt, men kan godt se det nu,

Desuden er det vidst efterhånden unormalt at folk skriver jeg syntes om deres meninger om films kvaliteter eller mangel på samme herinde...


Det mener jeg så absolut kommer an på, om en given formulering kan opfattes generaliserende eller ej.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: