“Unstoppable” var en af sidste års absolut bedste – og desværre også mest oversete – thrillere. Tony Scott iscenesætter den ene nervepirrende actionsekvens efter den anden, og Chris Pine og Denzel Washington er så gode i hovedrollerne, at man bider neglene ned til roden i håbet om, at deres fiktive alter egoer klarer ærterne. Jovist, i perioder er “Unstoppable” konventionel og forudsigelig, men man keder sig ikke ét eneste sekund. Ligesom filmen fortjener denne Blu-ray en varm anbefaling. AV-præsentationen er formidabel, og ekstramaterialet vil garanteret tilfredsstille alle filmens tilhængere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Ericmase 13 år siden

Nådada! Den havde jeg ikke ventet, men jeg er meget enig i alt hvad du har skrevet :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#2 Bruce 13 år siden

Lige på sømmet Insider! Så "simpelt" kan spænding eksekveres så effektivt. Når Tony endelig rammer dagen, så gør han det med manér.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#3 elwood 13 år siden

Har den noget som helst hentydning til Atomic Train, eller er det bare en rent tilfældighed, jeg synes de lyder som hinanden, bortset fra den her med garanti er bedre!

Rob Lowe kan ikke rigtig udkonkurrer Denzel Washington 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 elwood 13 år siden

Hmm men den er da ikke ude endnu er den?

Står til 28. marts på Amazon uk

Og andre steder står den blot som ikke på lager (i DK)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 Slettet Bruger [1800566892] 13 år siden

Jeg ved ikke hvorledes det forholder sig med danske anmeldere, men ofte er det således at man får en kopi af filmen et godt stykke tid inden udgivelsesdatoen og dermed også får lov til at publicere anmeldelsen inden.

Nogen kan det være op til et par uger inden udgivelsesdatoen og det kan i nogle tilfælde også være med til at øge salget. Jeg går udfra at det i hvert fald er et af kriterierne.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#6 X&O 13 år siden

Jeg syntes overhovedet ikke denne her film var særlig god. Karaktererne var papirstynde, jeg havde absolut ingen sympati for dem eller for det de lavede. Derudover syntes jeg at hele præmissen er komplet latterlig.
Gravatar

#7 Bruce 13 år siden

X&O (6) skrev:
Jeg syntes overhovedet ikke denne her film var særlig god. Karaktererne var papirstynde, jeg havde absolut ingen sympati for dem eller for det de lavede. Derudover syntes jeg at hele præmissen er komplet latterlig.


Ja meget latterlig:

The incident report notes that on May 15, 2001 "an unmanned CSX yard train consisting of one model SD-40-2 locomotive, 22 loaded, and 25 empty cars, 2898 gross trailing tons, departed Stanley Yard, which is located in Walbridge, Ohio. The uncontrolled movement proceeded south for a distance of 66 miles…"

The report notes that the locomotive became unmanned during a rather dumb blunder that fairly begged to be made into an action film:

"While the train was still moving at a speed of approximately 8 mph, the engineer dismounted the locomotive and ran ahead to reposition the switch before the train could run through and cause damage to the switch. The engineer was successful in operating the switch just seconds before the train reached it. The engineer than ran along side the locomotive and attempted to reboard. However, the speed of the train had not decreased as the engineer had expected but had increased to approximately 12 mph. Due to poor footing and wet grab handles on the locomotive, the engineer was unable to pull himself up on the locomotives ladder. He dragged along for approximately 80 feet until he released his grip on the hand rails and fell to the ground."

It turns out that the train was eventually brought to a halt in the same fashion the movie attempts, though with certainly less drama:

"At Kenton, Ohio, near mile post 67, the crew of Q63615 successfully caught the runaway equipment and succeeded in coupling to the rear car, at a speed of 51 mph. The engineer gradually applied the dynamic brake of his locomotive, taking care not to break the train apart. By the time the train passed over Route 31 south of Kenton, the engineer had slowed the speed of the train to approximately 11 mph. Positioned at the crossing was CSX Trainmaster Jon Hosfeld, who was able to run along side the unmanned locomotive and climb aboard. The trainmaster immediately shut down the throttle, and the train quickly came to a stop."


Jeg kan nok finde en actionfilm du kan lide, som har mere latterlige præmisser :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 13 år siden

Well, jeg fandt den ganske enkelt kedelig. Netop når filmen var så karakterdrevet som den er, og jeg på ingen måde føler for karaktererne, er det en meget svær film at holde af for mit vedkommende.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 rammy 13 år siden

Kan slet ikke tage den anmeldelse seriøst. Unstoppable er kedelig og forudsigelig. Klicheerne står jo i kø på tog-perronen - og de får lov at komme ombord. Ingen tvivl om at lyden er i særklasse og Toget fremstår som et monster på skinner, men hvor er resten dog en jammerlig forestilling.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#10 X&O 13 år siden

Der hvor jeg finder præmissen latterlig, er netop fordi det i bund og grund er den samme løsning som bliver afprøvet igennem hele filmen. I starten da toget ikke kører særlig stærkt, da kan man køre ved siden af det og stige på, og hvis man af en eller anden grund ikke kan nå førehuset, så stig på et andet sted på toget og klatre hen til førehuset.

Skriv ny kommentar: