Når det så er sagt, kommer vi ikke uden om, at filmen er godt spillet og ikke mindst effektivt fortalt i hænderne på den solide instruktør Gregory Hoblit, der også gav os bl.a. “Primal Fear”. Hoblit har tydeligvis gerne villet fortælle en intelligent thriller, og det hele starter skam også rigtig godt med den amerikanske thrillers klassiske anslag. Men beklageligt nok ender det hele i tamme og intetsigende blodsprøjt, som primært er konstrueret omkring chokeffekten og derfor tilføjer forsvindende lidt til filmens spænding.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 gladiator 15 år siden

Har ikke selv set filmen, men kender en der så den til surprise, og sagde den var ganske underholdende...

Det eneste jeg tænker er bare, at jeg efterhånden synes FILMZ.DK ikke giver andet end 2 og 3 stjerner til film. Læste idag i Berlingske at den fik 4, og anmelderen roste den faktisk for den måde den var på med computerne osv.

Skal se alligevel, Diane Lane er altid nydelig at kigge på ;)
Gravatar

#2 Fuzhi 15 år siden

Jeg har set den og kan fuldt ud tilslutte mig at den ikke skal have mere end 2 stjerner.

Det er en af de mest forudsigelige film jeg nogensinde har set. Det hele er set før og bedre.
Gravatar

#3 filmz-vassago 15 år siden

"Det eneste jeg tænker er bare, at jeg efterhånden synes FILMZ.DK ikke giver andet end 2 og 3 stjerner til film.

Det eneste jeg så tænker er, at du ikke læser Filmz.dk :)

April/Maj måneds film:
Blade Runner ******
Roskilde ****
Irina Palm ****
Funny Games *****
P.S, I Love You ****
La Zona ****
Margot at... *****
Spillets regler ****
Himlens hjerte *****
Iron Man ****
Gaven ****

Det er da en ganske pæn portion høje karaktere? De film der har fået mindre er vel bare metervaren fra Hollywood...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#4 dslacker 15 år siden

Nu har jeg ikke set den, men referatet lyder nøjagtig magen til både et afsnit af Millenium og et dobbeltafsnit af Homicide - Begge havde i øvrigt mere styr på moral begreberne en det lader til at omtalte film har... Jeg ser den nok alligevel :-)
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#5 filmz-gzz 15 år siden

kan kun sige KillWithMe.com

Dem der har set filmen, vil genkende siden. :)
Gravatar

#6 filmkorn.dk 15 år siden

Formular thriller med yderst relevant og tankevækkende emne. Jeg blev aldrig rigtigt grebet af den.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#7 Petrescu 15 år siden

Et interessant emne som dog ikke bliver foldet ordentligt ud og filmen følger ellers et klassisk plotudvikling.
Vil dog alligevel snige mig op på 3/6 for starten af filmen.

Skriv ny kommentar: