Filmen bærer absolut præg af at være en Stephen Sommers-film. Den lugter af “The Mummy”, som når tusindvis af små mini-vampyrer slippes løs i en scene, der minder kraftigt om pygmæ-mumie-scenen fra “The Mummy Returns”. I starten af filmen bliver Dracula slemt forbrændt, men heles igen i hvad der umiskendeligt ligner Mumiens regeneration.

Et andet punkt er Sommers hang til at bruge CGI i enhver henseende. Ligesom de to “Mummy”-film er alle monstre i denne film lavet med CGI, og det bliver til tider for meget… absolut intet er overladt til fantasien, hvilket bevirker at stort set ingen af monstrene er skræmmende. Istedet tyes der til de efterhånden så velkendte chock-effekter, der dog næppe vil skræmme hærdede biografgængere. Effekternes kvalitet svinger også meget, fra det direkte dårlige og platte til det ekstremt flotte og kreative, som bl.a. når varulvene skifter form. Dette sker på en måde man ikke har set før, hvor de nærmest flår deres egen hud af.

Skal man sætte et prædikat på “Van Helsing” må det blive “popcorns-underholdning”. Plottet er originalt men rodet og skuespillet når aldrig de store højder. Læg dertil overdreven brug af CGI, der svinger meget i kvalitet og du har en temmelig typisk action-adventure film, der ikke vil opnå samme status, som de klassikere den bygger på.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 azathoth 19 år siden

#40: Damn... hvor faen skrev jeg så hele den lange anmeldelse??? ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#42 The Boondock Saint 19 år siden

Det var godt nok en dårlig film. Da jeg sad i mørket og så den fangede jeg mig selv i at tænke at de burde skrue ned for lyd niveauet så man kunne sove i ro!!! Jeg havde på forhånd ikke regnet med at filmen ville være god, men blot underholdende, og det var den så ikke engang.
Det var en James Bond film, bare lige et par år tidligere, og så var den oven i købet en god del dårligere end de sidste James Bond film der er kommet (hvis det da kan være muligt...)

En stjerne/film fra mig - og den er bestemt ikke mere værd.
--> www.myspace.com/areyoustillpuzzled
Gravatar

#43 The Boondock Saint 19 år siden

og foresten er det eneste der faktisk holder filmen på den ene stjerne Kate Beckinsale og de der brudes dejlige patter!!!!
--> www.myspace.com/areyoustillpuzzled
Gravatar

#44 filmz-The Omen 19 år siden

Jeg kan kun give ham ret...
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#45 filmz-Asta 19 år siden

#43 Det hedder bryster..... ;-)
Jeg var ikke specielt vild med den film, men det er måske fordi jeg ikke er hankøn....*G*
-
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#46 filmz-The Omen 19 år siden

Det er ikke sikkert, bare fordi vi kan li' patter - undskyld bryster gør ikke filmen god. meeeeeeeeeeeeeeeeeeeen jeg ville da hellere have set en anden film.
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#47 filmz-nanna_1 19 år siden

fff(for fed film)
Gravatar

#48 filmz-basicsoul 19 år siden

ennniiiigg
jeg er darth dalle, dette er bare min brors bruger...
Gravatar

#49 Lady Arwen 19 år siden

Der er godt nok mange der ikke kan lide den her film!!!!!!!!

jeg synes den er rigtig god og David Wenham er da for sjov og CUTE som Carl!!!!!!Jackman og Beckinsale er også castet perfekt til rollerne (efter min mening)!!!!!!!!!FED FILM DEN ER GREAT

5 ud af 6 herfra!!!!!
Doctor Who <3
Gravatar

#50 Kalle Ferm 19 år siden

Lidt flere udråbstegn næste gang... bare så vi er helt sikre på hvad du mener. ;-)
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.

Skriv ny kommentar: