“Vanvittig forelsket” er et sympatisk projekt, der desværre ikke spiller helt efter bogen.
Den gennemgående røde tråd knækker midtvejs, og de positive takter fra første del glemmes hurtigt under sidste halvdel af filmen. Hvad der kunne være blevet en interessant ungdomsfilm – for der er et potentiale i historien – ender i stedet med at blive en smertelig maveplasker. Første halvdel og Cyron Bjørn Melvilles fremragende præstation er de eneste grunde til, at filmen sniger sig op på et tretal.

Læs også: Vanviddets tangenter – Interview med Morten Giese.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Nicki52 14 år siden

Vanvittig god film. Godt afslappende med det klassiske musik. Det er også mega godt skuespil, det er ærgeligt Dejan Cukic ikke er med i så meget og bruger sit skuespil. Hans mor spilles af Charlotte Fich, og hun spiller godt som sædvanligt og hendes rolle er større end man regner med. Mener den er 65 kr. værd. God film til en billig pris.

Edit: Forresten var det vores statsminister første film.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#2 Highland Park 14 år siden

Nicki52 (1) skrev:
Edit: Forresten var det vores statsminister første film.

Nå, så er han nok ved at lave en omvendt "Ronald Reagan".
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#3 filmz-RJ 14 år siden

Den er dansk, så derfor gider jeg ikke spilde min tid på den. Danske film ligger, for mig, på et meget ringe niveau, både hvad angår skuespil og plot.

Og er der endelig en dansk film med et ok plot er det ofte tyvstjålet fra USA, f.ex "Bag det stille ydre", som sjovt nok kom lige efter den amerikanske "Bag facaden" og som endnu sjovere, osse handlede om en død der går igen.

Yderligere er der de senere år kommet flere politiske danske thrillere og tvserier, som så tydeligt har nuppet noget af plottet fra de amerikanske.

Og hvorfor bruge de samme skuespillere igen og igen, når man hører at DK har mange talenter, jeg spørger bare... øøh, hvor er de ??
King Kong is not my grandpa
Gravatar

#4 Nicki52 14 år siden

De er ikke alle lige gode, men ang. filmen så måbede jeg efter filmen var så god. De andre omtalte den også godt. Jeg vil sige det er den bedste danske film jeg har set.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#5 Benway 14 år siden

Jeg må sige, at jeg kunne vældig godt lide filmen. Det er en modig og meget lidt crowd pleasing film, som i bund og grund ligger langt tættere på fransk film end dansk. Der er gudskelov ikke meget leverpostej eller familiekomedie over den. Den fik mig til at tænke på Michael Hanekes "Piano Teacher" flere gange.

Der er nogle virkelig mindeværdige sekvenser undervejs, som stadig sidder fast i bevidstheden bagefter, og som nævnt er Cyron Melville rigtig god i hovedrollen. Jeg havde oprigtigt ingen anelse om, at han rummede så megen talent. Jeg glæder mig ekstremt til at se, hvad Giese kommer til at lave af film i fremtiden.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#6 Nicki52 14 år siden

Benway (5) skrev:
Jeg må sige, at jeg kunne vældig godt lide filmen. Det er en modig og meget lidt crowd pleasing film, som i bund og grund ligger langt tættere på fransk film end dansk. Der er gudskelov ikke meget leverpostej eller familiekomedie over den. Den fik mig til at tænke på Michael Hanekes "Piano Teacher" flere gange.

Der er nogle virkelig mindeværdige sekvenser undervejs, som stadig sidder fast i bevidstheden bagefter, og som nævnt er Cyron Melville rigtig god i hovedrollen. Jeg havde oprigtigt ingen anelse om, at han rummede så megen talent. Jeg glæder mig ekstremt til at se, hvad Giese kommer til at lave af film i fremtiden.

Lige mine ord. Det er også første gang han rigtigt kan udvikle sig i rollen. De andre film er han ikke hovedpersonen.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#7 Nicki52 14 år siden

Alle der kan lide Lars von Trier og Stanley Kubrick, er Cyron Bjørn Melville står fan. Hans drømmerolle er at spille Jack Torrance fra Ondskabens hotel. Han vil også gerne være med i en Lars von Trier film, stor fan. Og hvis Stanley Kubrick stadig levede, vil han tage til USA og spørge om at han ikke kan bruges til en film.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#8 Skobbolop 14 år siden

Hende Sara Hjort Ditlevsen ser da også ganske charmerende ud... hun minder mig faktisk lidt om Brittany Murphy
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#9 Nicki52 14 år siden

Det synes jeg ikke i filmen. Synes Sara er pænere og lækre.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: