En smule ekstramateriale havde været at foretrække på denne dvd, da det ville være interessant at høre lidt om de overvejelser, der er gjort for at gøre Paradis til et helvede. Det må vi desværre undvære, men til gengæld skuffer dvd’en hverken på billed- eller lydsiden. “Vinyan” er en original, intens og skræmmende film, der efter denne anmelders mening har været lidt overset til filmfestivalerne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 blymchen 14 år siden

Er fuldstændig enig i anmeldelsen. Dog når den ikke helt op på samme niveau, som Fabrice Du Welz's første film Calvaire som er en klar 6'er!
Gravatar

#2 misuma 14 år siden

What? Er hans første film Calvaire? Det' en af mine personlige favoritter. Yay, så føles bestillingen af Vinyan til under 50 kr, endnu bedre.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#3 misuma 14 år siden

Min gamle dvdafspiller er kaput og selvom jeg allerede ejer Calvaire, er den nu genbestilt i region 2...
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#4 akerman 14 år siden

Skal man være lidt speciel for at kunne lide calvaire og vinyan? Her får de jo ros, men ser man på iMDB ser det ikke lige ud til at falde i langt de fleste folks smag.
Gravatar

#5 lagoni 14 år siden

Er det den her? Det cover matcher godt nok ikke anmeldelsen (dermed ikke sagt det er en dårlig anmeldelse, bare at den nok bliver markedsført lidt forskelligt, her ser den meget mere horror-agtig ud end på den danske).
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#6 blymchen 14 år siden

#4
'Speciel' er et meget stærkt ord syns jeg :D ..men det er helt klart ikke en mainstream film. Så hvis man syns "Transformers, Pirates of the caribbean & I, Robot", er toppen af film, ska man nok ik satse på Fabrice Du Welz film, hehe.

#5
Ja, det er den. Der er nogen meget fede horror elementer i den, men det er som anmelderen siger, mere en psykologisk film, end en horror film

Skriv ny kommentar: