Dette er en vidunderlig film, umiddelbart ganske simpel, men så alligevel umådelig kompleks. Dens smittende humor og livsglæde suppleres af dens sørgmodighed og bitre vrede til en tankevækkende og betagende oplevelse. Som i et minimalistisk stykke musik spiller den kun de absolut mest nødvendige toner, men de bliver til gengæld alle sat med mesterlig præcision. Denne film er et rent mirakel.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 mr gaijin 15 år siden

Jeg har ikke hørt om den, men nu bliver jeg da 100% nødt til at se nærmere på den :)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#2 filmz-Bruce 15 år siden

Min buddy ringede med VIP billetter i sidste uge til denne. Så vi gik op til Falkoner, købte slik og cola, hyggede i loungen og satte os ned i "1'eren". Der sad vi så på sofarækken og ventede i 15 minutter, mens biografen blev fyldt mere og mere op og der tilsidst stod i ældre ægtepar foran os og spurgte til vores billet. Den viste vi dem så og sæde og række var ens. Der var blot det men, at de skulle se Kandidaten. Hmm, vi gik ud for at høre nærmere, indtil min ven bagved udbrød "aaaaaaa lort". Metropol! Men cola'en var god og det var karamellerne også og man fik to gåture.

Og ser stadig frem til at se den ... endnu mere efter Benways anmeldelse!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 chandler75 15 år siden

Jeg kan i hvert fald kun være enig i Benways ros til instruktørens tidligere "The Station Agens" - jeg er glad for, at davenport anbefalede den i sin tid, da den blev vist på tv :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4 Wrangque 15 år siden

Har også kun hørt fantastiske ting om denne. En "hidden gem". Det er desværre en af de film man må vente med at se til den kommer på dvd, når man bor hvor jeg desværre gør :D

Crappy SCALA Holstebro...
Gravatar

#5 McPeter 15 år siden

Hmm det må jeg nok sige. Havde godt læst lidt om den men synes bare historien lød så kliché-agtig at jeg ikke engang havde tænkt mig at give den et bud, men det kan da godt være man skulle give den (og Station Agents som jeg ikke har hørt om for den sags skyld) en chance alligevel.

Tror dog også jeg venter til dvd...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#6 filmfan 15 år siden

Jeg glæder mig også til at se en god "menneske-film" for en gangs skyld ... dem er der ikke for mange af ... men der er bare ikke pt nogen biografer i Aalborg, der viser den ... må sætte min lid til at café-biografen Biffen tager den op - om et halvt års tid - så Wrangque, du har en lidelsesfælle *suk*
There are two types of people that I can't stand in this world. People who are insensitive of other people's culture, and the Dutch
Gravatar

#7 database 15 år siden

Så den i flyet på til ferie. Og jeg er helt enig. En helt igennem fantastisk film.

Skriv ny kommentar: