Kærlighedsfilm handler stort set altid om forelskelsen tidligt i forholdet eller evt. om en senere krise, når hverdagen har overtaget. Meget få film handler derimod om kærlighedens lange stræk allersidst i livet, men det er ikke desto mindre den, som er emnet her, og det kan man kun være taknemmelig for. “Volcanao” genopfinder ikke den dybe tallerken, og dens emne og fremtoning indbyder næppe til det store tilskuertilløb, men på sin egen benhårde vis er det alligevel en af de sødeste og mest rørende kærlighedsfortællinger, jeg har set i lang tid. Undertegnede lukker kun meget sjældent en tåre ud under en film, men “Volcano” gjorde det simpelthen ganske umuligt at holde den tilbage.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Batsy 11 år siden

Nu hvor du kan lide den her film Benway, synes jeg du skal give dig et kast med seriene Dagvaktin, Fangavaktin, og Nætturvaktin. og måske også filmen Bjarnfredason. Rigtige gode film, som har drama, fremragende manus, og karekterne er elskværdige. her er nogle links til dem, de var meget kendte i island, hvor de vandt islandske pris, vores Bodils pris.


http://en.wikipedia.org/wiki/Fangavaktin¨, der er også links til de andre serier, lige under og film.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#2 Benway 11 år siden

Tak for tippene. Jeg anmeldte den islandske Jar City for et par år siden, og synes også den var ret god. Dog slet ikke så god som Volcano.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#3 Batsy 11 år siden

Benway (2) skrev:
Tak for tippene. Jeg anmeldte den islandske Jar City for et par år siden, og synes også den var ret god. Dog slet ikke så god som Volcano.


Kan så sige at du godt kan se Bjarnfredson, uden at se serierne, men så vil du slet ikke føle så meget for dem, hvis du har set serien fra 1 sæson. Så kan du godt lige knibe en tåre eller 2 for en af de mest misforståede karekter i serien og filmen. Du burde også se filmen, http://www.imdb.com/title/tt0233651/ som er en perle!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Skriv ny kommentar: